|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / BVPS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
BVPS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vývojová psychologie 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
24
[HOD/SEM]
Seminář
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
59 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
PCH/VPS1B
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
PCH/BPPTD, PCH/BVPS2, PCH/BVPS3, PCH/VPS2B
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky vývojové psychologie tak, aby si osvojili vývojový pohled na člověka a pochopili význam vývojových změn pro psychologickou práci.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na skupinovém projektu: zpracování a prezentace. Průběžné úkoly ve výuce a aktivní docházka - 2 povolené absence.
Zkouška formou testu.
|
Obsah
|
1. Vývojová psychologie - vymezení, cíle, aplikační možnosti, historie, významní představitelé
2. Pojem vývoj, základní formy, faktory a mechanismy vývoje, zákonitosti vývoje
3. Teorie vývojové psychologie - klasické vývojové teorie, novější teoretické přístupy (life-span, ekosystémové koncepce aj.)
4. Výzkumné strategie a etika ve výzkumu
5. Plasticita vývoje a resilience
6. Prenatální období a porod, význam pro další vývoj
7. Novorozenecké období
8. Nedonošené a nezralé děti - specifické problémy
9. Kojenecké období
10. Batole - hlavní vývojové trendy
11. Charakteristika předškolního období
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie. Proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál..
-
Základní:
Langmeier, J., Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. 2., aktualizované vyd. Praha: Grada..
-
Doporučená:
Říčan, P. (2004). Cesta životem. Praha: Portál..
-
Doporučená:
Sobotková, D., Šulová, L., Takács, L. a kol. (2015). Psychologie v perinatální péči: Praktické otázky a náročné situace. Praha: Grada..
-
Doporučená:
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
36
|
Příprava na zkoušku
|
38
|
Semestrální práce
|
16
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Dějiny psychologie |
Získané způsobilosti |
Osvojit si vývojový přístup v psychologické práci, znát specifické věkové zvláštnosti a vývojové úkoly jednotlivých období. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|