|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / BSOPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
BSOPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Speciální otázky pedagogické psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
Seminář
24
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
34 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
PCH/SOPPB
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozšířit a prohloubit znalosti z oboru pedagogické psychologie, vyzkoušet si v týmu roli vyučujícího a přípravy výukového bloku, vč. zakončení.
|
Požadavky na studenta
|
-aktivní účast na seminářích
-týmová příprava vlastního semináře na vybrané téma
- dodání 3 otázek + správných odpovědí pro závěrečný zápočtový test
|
Obsah
|
Úvodní seminář povede vyučující a zaměří se na tématiku "jak připravit seminář", následné 2 bloky pak proběhnou formou zvané přednášky. Další semináře už budou v režii studentů - rozdělíte se do týmů po 5-6 osobách a připravíte si výuku "tak, jak by podle vás (a tipů z úvodního semináře) měla vypadat", na vámi zvolené téma. Ke každému tématu také tým dodá 3 otázky pro závěrečný zápočtový test (včetně jasných správných odpovědí).
Možná rámcová náplň/témata bloků:
- Vzdělávání žáků s SVP/různým hendikepem
- Specifické "výchovy" ve škole - sexuální výchova, dopravní výchova, finanční gramotnost,...
- Týmová spolupráce ve škole a jak ji rozvíjet
- Rozvoj kompetencí v rámci kurikula
- Přístupy různých alternativních škol ke vzdělávání - podrobné zaměření na konkrétní školy či směr
- Rozvoj sociálních a morálních vlastností ve škole
- Domácí příprava, domácí úkoly...domácí vzdělávání
- Rodina, komunita, kultura - vliv na vzdělávání
- Osobnost učitele ve vyučovacím procesu
- Souvislost stravování a studijní úspěšnosti, vztahů ve škole apod.
- Efektivní zapojení digitálních technologií do výuky
- Různé přístupy k výuce "klasických" předmětů (např. Hejného matematika aj.)
- ...
S ohledem na situaci nebude možné realizovat vlastní návštěvy škol (Droždín, Horka,...).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Lucie Viktorová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D. (100%),
Mgr. Lucie Viktorová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D. (100%),
Mgr. Lucie Viktorová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Průcha, J. (2011). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portal.
-
Doporučená:
Lang G., Berberichová Ch. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998..
-
Doporučená:
Jedlička,R. a kol. Mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004.
-
Doporučená:
Kolář, M.. Skrytý svět šikanování ve školách, Portál 1997.. 1997. ISBN 80-71781-231.
-
Doporučená:
ROGERS,C.R., FREIBERG,H.J. Sloboda učiť sa. Bratislava : Persona, 1998.
-
Doporučená:
Gray, P. (2016). Svoboda učení. Jak nechat děti rozhodovat o svém vzdělávání.. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
13
|
Semestrální práce
|
13
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování předmětu Úvod do pedagogické psychologie, zájem o danou problematiku. |
Získané způsobilosti |
-student získá širší a hlubší rozhled v oblasti výchovy a vzdělávání
-bude se lépe orientovat v otázkách aplikace pedagogické psychologie do praxe
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pracovní činnosti (dílny)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozhovor
|
|
|
|