|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / 91R2M
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
91R2M
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodologie a statistika 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností metodologických postupů získaných v pregraduálním studiu a jejich aplikace v oblasti psychologie práce a organizace a dopravní psychologie.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- absolvování vstupního formativně evaluačního testu
- účast na výuce a seminářích (včetně e-learningu)
Požadavky pro absolvování závěrečné zkoušky:
- absolvování souborné písemné zkoušky z metodologie a statistiky
|
Obsah
|
V rámci přednášek budou seznámeni s nejčastěji využívanými výzkumnými designy a jejich úskalími jak v kvantitativním, tak kvalitativním přístupu. Prostor v přednáškách a v e-learningových podporách bude věnován zejména následujícím oblastem:
1. formulace výzkumného problému, otázek a hypotéz;
2. nejčastější výzkumné designy;
3. modelování a operacionalizace včetně měření proměnných a škálování;
4. metody výběru vzorku z populace;
5. problematika výběru metod získávání dat (klinické, dotazníkové, testové aj.);
6. nejfrekventovanější metody analýzy dat;
7. otázky standardizace, validity a reliability;
8. řešení etických otázek výzkumu;
9. publikační standardy dle APA.
American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Babbie, E. R. (2013). The basics of social research. Wadsworth: Cengage Learning.
Bell, P. B., Staines, P. J., Michell, J. (2001). Evaluating, doing and writing research in psychology. A step-bystep guide for students. Thousand Oaks: Sage.
Coolican, H. (2014). Research methods and statistics in psychology. NY: Psychology Press.
Creswell, J. W., PlanoClark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. [2ndedition]. London: SAGE.
Goodwin, C. J., & Goodwin, K. A. (2016). Research in psychology methods and design. John Wiley & Sons.
Hendl, J. (2009). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál.
Martin, P., Bateson, P. (2009). Úvod do teorie a metodologie měření chování. Praha: Portál. Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.
Punch, K. F. (2008). Úspěšný návrh výzkumu. Praha. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada.
Smith, R. A., Davis, S. F. (2006). The Psychologist as a Detective: An Introduction to Conducting Research in Psychology. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Urbánek, T., Denglerová, D., Širůček, J. (2011). Psychometrika. Měření v psychologii. Praha: Portál.
E-learningové opory předmětu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Daniel Dostál, Ph.D. ,
Mgr. Miroslav Charvát, Ph.D. ,
doc. PhDr. Radko Obereignerů, Ph.D. ,
-
Přednášející:
PhDr. Daniel Dostál, Ph.D. (100%),
Mgr. Miroslav Charvát, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Daniel Dostál, Ph.D. (100%),
Mgr. Miroslav Charvát, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|