|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / 91DM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
91DM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diagnostika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je vytvořit shodnou vstupní úroveň ve znalostech psychodiagnostiky pro studenty doktorského programu bez ohledu na jejich předcházející kvalifikační rámec jako předpoklad pro jejich navazující výzkumnou a projektovou činnost. Cílem je znalost propedeutiky psychologické diagnostiky, netestových metod a aplikovaných testových metod psychologie práce, organizace a dopravní psychologie.
|
Požadavky na studenta
|
Validizační studie libovolného zahraničního testu dosud nepublikovaného v češtině a aplikovaného v psychologii práce, organizace a dopravy, odevzdaná do 10.8. příslušného akademického roku.
|
Obsah
|
Cílem je vytvořit shodnou vstupní úroveň ve znalostech psychodiagnostiky pro studenty doktorského programu bez ohledu na jejich předcházející kvalifikační rámec jako předpoklad pro jejich navazující výzkumnou a projektovou činnost. Cílem je znalost propedeutiky psychologické diagnostiky, netestových metod a aplikovaných testových metod psychologie práce, organizace a dopravní psychologie.
Ve dvou blokových výukách je pozornost soustředěna na propedeutiku psychodiagnostiky, testové i netestové metody psychologie práce, organizace a dopravní psychologie. Náplň předmětu orientuje studenty na klíčové oborové zdroje a navazující samostatné studium. Očekává se osvojení si systematiky metod a encyklopedické znalosti informací o oborově relevantních testech.
Obsah přednášek:
1. Propedeutika psychologické diagnostiky
a. Obecný a specifický účel použití, základní charakteristiky psychodiagnostických metod.
b. Psychometrické charakteristiky metod a jejich význam, požadavky na testy a recenze dle manuálu EFPA.
c. Speciální otázky diagnostiky - Raschův model, teorie měření.
d. Systematika psychodiagnostických metod.
e. Zásady uplatnění psychologické diagnostiky (triangulace, kvalifikace, práce s materiálem, zákony, ).
f. Psychodiagnostická baterie.
g. Posudek a závěrečná zpráva v psychologii práce a organizace.
2. Netestové metody v psychologii práce, organizace a dopravní psychologii
a. Pozorování.
b. Anamnéza.
c. Rozhovor, jeho typy a techniky.
d. Modelové situace.
e. Analýza produktů a projekt.
f. Uplatnění v praxi.
3. Testové metody v psychologii práce, organizace a dopravní psychologii.
a. Dotazníky pro výběr, rozvoj a analýzu při plánování psychologické intervence.
b. Testy inteligence a jejich význam pro výkonnost a učení.
c. Testy specifických kognitivních funkcí.
d. Projektivní metody v psychologii práce, organizace a dopravní psychologii.
e. Testy situačního úsudku.
f. Objektivní testy a testy integrity.
g. Testy skupinové či týmové dynamiky a rolí.
h. Uplatnění v praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PhDr. Radko Obereignerů, Ph.D. ,
PhDr. Martin Seitl, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. Miroslav Charvát, Ph.D. (100%),
PhDr. Martin Seitl, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Miroslav Charvát, Ph.D. (100%),
PhDr. Martin Seitl, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Svoboda, M., Řehan, V., Vtípil, Z., Klimusová, H., & Humpolíček, P. (2004). Aplikovaná psychodiagnostika v České republice.. Brno: Psychologický ústav FF MU v Brně.
-
Základní:
Farr, J. L. & Tippins, N. T. (2010). Handbook of Employee Selection.. New York: Routledge.
-
Základní:
Weiner, I. B., & Greene, R. L. (2017). Handbook of Personality Assessment (2nd ed.).. Hoboken: Wiley.
-
Základní:
Christiansen, N. D. & Tett, R. P. (2013). Handbook of Personality at Work.. New Your: Routledge.
-
Základní:
Schmitt, N. W., & Highhouse, S. (2013). Industrial and Organizational Psychology. In I. Weiner, Handbook of Psychology (2nd ed., Vol. 12).. Hoboken: Wiley.
-
Základní:
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu.. Praha: Grada.
-
Základní:
Šucha, M., Rehnová, V., Šrámková, L., Černochová, D., & Zámečník, P. (2015). Metodika pro posuzování psychické způsobilosti k řízení silničních motorových vozidel. Olomouc: VUP.
-
Základní:
Bahbouh, R., Sailerová, V., & Rozehnalová, E. (2012). Nové pohledy psychodiagnostiky.. Praha.
-
Základní:
Svoboda, M. (1999). Psychologická diagnostika dospělých.. Praha: Portál.
-
Základní:
Urbánek, T., Dneglerová, D., Širůček, J. (2011). Psychometrika. Měření v psychologii.. Praha: Portál.
-
Základní:
Niederlová, M., Ortner, T. M., & van de Vijver, F. J. R. (2016). sychologická diagnostika založená na behaviorálních projevech.. Praha: Hogrefe ? Testcentrum.
-
Základní:
Seitl, M. (2015). Testové psychodiagnostické metody pro výběr zaměstnanců.. Olomouc: VUP.
-
Základní:
Schmitt, N. (2012). The Oxford Handbook of Personnel Assessment and Selection.. Oxford: Oxford University Press.
-
Základní:
Schmidt, F. L., Oh, I.-S., & Shaffer, J. A. (2016). The Validity and Utility of Selection Methods in Personnel Psychology: Practical and Theoretical Implications of 100 Years of Research Findings..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
8
|
Semestrální práce
|
138
|
Příprava na zápočet
|
4
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|