|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / VAPOR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
VAPOR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vzdělávání a poradenství - A19K
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Vzdělávání a poradenství
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
38 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
12
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámení studentů s šíří a pestrostí pole praxe andragoga při práci s osobami ohroženými sociálním oslabením nebo sociálním vyloučením.
Sociální poradenství je vnímáno jako možná profilace andragogického ovlivňování životní reality (nejen) dospělého člověka, která v sobě obsahuje četné edukativní prvky. Obsah předmětu je vymezen jako aplikace teoretického pojetí andragogiky na konkrétní pole praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná prezenční účast na semináři v rozsahu minimálně 75 %.
Aktivní účast na semináři.
Odevzdání zadané kolokviální práce v rozsahu cca 5 normostran. Téma bude zadáno v rámci výuky.
|
Obsah
|
Seminář usiluje o to, aby se studenti mohli seznámit hlouběji s oblastmi praxe sociální andragogiky, které je zajímají v souvislosti s jejich zamýšlenou profesní orientaci či zájmem. Výčet okruhů je jen orientační nabídkou, v průběhu semestru skupina vybere dvě až tři témata, kterým se věnuje více do hloubky. Podle aktuálních možností jsou do semináře zařazovány besedy s kolegy z praxe a exkurse do různých zařízení poskytujících svým uživatelům sociální poradenství a edukaci.
1. Vymezení sociálního poradenství, historie, společenská role a očekávání, vztah k edukaci, začlenění do andragogiky.
2. Pole sociálního poradenství, historický vývoj, současná podoba. Vztah k dalším pomáhajícím profesím.
3. Osobnost sociálního poradce, profese sociálního poradce, etika v profesi sociálního poradce.
4. Jednotlivec a rodina jako uživatelé sociálního poradenství.
5. Specifické cílové skupiny sociálního poradenství, jejich typologie, možnosti a limity jejich andragogického ovlivnění.
6. Náhradní rodinná péče, ústavní výchova, navazující služby po ukončení náhradní péče pro mladé dospělé.
7. Senioři jako uživatelé sociálního poradenství, sociální služby pro seniory, práce s rodinou seniora.
8. Klienti se zdravotním postižením v praxi sociálního poradenství - ambulantní a terénní programy.
9. Klienti se zdravotním postižením v praxi sociálního poradenství - pobytové služby.
10. Lidé bez domova jako uživatelé sociálního poradenství, sociální služby.
11. Pachatelé, oběti a svědkové domácího násilí jako uživatelé sociálního poradenství, sociální služby.
12. Ostatní osoby sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené v praxi sociálního poradenství.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní orientace v andragogice. |
Získané způsobilosti |
Orientace v poli praxe andragogiky.
Prohloubení znalostí o vybraných oblastech andragogické praxe. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|