|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / TSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
TSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Techniky sociální práce - SP16
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Techniky sociální práce
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
19 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem této výcvikové disciplíny je seznámit se podrobněji s některými technikami sociální práce, s jejich možným využitím v praxi sociální práce, v její diagnostické i terapeutické praxi. Studenti by měli znát základní pravidla a možnosti využití technik v sociální práci a popsat jejich podstatu a možnosti využití. Součástí disciplíny je nácvik přípravy pomůcek k realizaci technik, základní instruktáže k jejich zahájení a rozvoj terapeutické a diagnostické rozvahy.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná prezenční účast na tutoriálu, aktivní přístup k výuce.
Kolokvium: V rámci korespondenčního úkolu student popíše a zhodnotí, jak probíhalo praktické uplatnění vybrané techniky sociální práce s klientem sociální práce. Smyslem je vyzkoušet si nově nabyté znalosti a dovednosti v praxi sociální práce a pokusit se o jejich evaluaci. Nácvik může student provést na svém pracovišti nebo v rámci odborné supervidované praxe. Rozsah korespondenčního úkolu je stanoven na 5 normostran.
|
Obsah
|
1. Teorie, metoda, technika, strategie. Vymezení základních pojmů.
2. Základní zásady využití technik v sociální práci, časté chyby.
3. Interakce mezi sociálním pracovníkem a klientem při práci s technikou sociální práce.
4. Cíle využití technik v sociální práci, jejich limity a práce s těmito limity.
5. Diagnostické a terapeutické metody v sociální práci.
6. Kresba rodiny, kresba začarované rodiny. Koláž.
7. Kruh emocí, aktivit, vlastností. Škála vlastností.
8. Sociální pole.
9. Křivka života.
10. Časové snímky. Variace techniky drobného kroku.
11. Klady a zápory, Konflikty v životě.
12. Strategie řešení problémů, práce se scénářem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zakouřilová Eva. Speciální techniky sociální terapie rodin. Praha: Portál, 2014.
-
Doporučená:
Králová Jaroslava. Speciální techniky sociální práce. Praha: MPSV, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
KSA/TMS1, KSA/TMS2. |
Získané způsobilosti |
Student zná pestrou nabídku technik sociální práce, které dokáže využit přiléhavě konkrétní potřebě diagnostiky či terapie v sociální práci.
Student umí techniky sociální práce interpretovat a efektivně začlenit do procesu práce s klientem. |
Vyučovací metody |
- Demonstrace
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|