|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / TKD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
TKD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tvorba kvalitativních dat - K19
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Tvorba kvalitativních dat
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KSA/TKVD
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty s technikami kvalitativního výzkumu a tvorby kvalitativní dat. Disciplína představuje východiska kvalitativního přístupu, základní rámec, metody získávání a zpracovávání kvalitativních dat v antropologii. Je zaměřena na praktickou aplikaci s ohledem na realizaci terénního výzkumu.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
1. Formulace výzkumného problému.
2. Výzkumný plán a jeho náležitosti.
3. Etické aspekty tvorby dat.
4. Kvalita tvorby dat, triangulace.
5. Základní techniky tvorby dat.
6. Zúčastněné pozorování.
7. Praktický nácvik pozorování.
8. Typy rozhovorů, základní pravidla tvorby interview rozhovoru.
9. Pravidla vedení výzkumných rozhovorů, praktický nácvik.
10. Přepisy rozhovorů.
11. Analýza dokumentů.
12. Práce se sekundárními zdroji dat (internet, statistiky, vizuální data).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hammersley, M., Atkinson, P. Ethnography: Principles in Practice.. London: Routledge, 2007. ISBN 978-0-415-39605-9.
-
Základní:
Švaříček, E., Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Základní:
BERNARD, H. R. Research Methods in Anthropology: Qualitative and Quantitative Approaches. Oxford: AltaMira Press, 2006..
-
Doporučená:
FLICK, U.:. An Introduction to Qualitative Reserach. London: SAGE Publications, 2009..
-
Doporučená:
DENZIN, N. K., LINCOLN, Y. S. (eds.). The SAGE Handbook of Qualitative Research.. Thousand Oaks: SAGE., 2017.
-
Doporučená:
Wengraf, Tom. 2006. Qualitative Research Interviewing. Sage Publications.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po úspěšném absolvování kurzu bude student schopen zvolit vhodnou kvalitativní metodologii, připravit její design a navrhnout výzkumný záměr s jeho dílčími kroky. Student zná základní metody analýzy kvalitativních dat, způsoby tvorby a vyhodnocování dat, dokáže posoudit kvalitu výzkumů, reflektuje etiku v kvalitativním výzkumu a limity kvalitativních přístupů. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|