|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / TAMSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
TAMSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie a metoda v sociální práci - S19
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Teorie a metoda v sociální práci
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KSA/TAMS
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit historii a přítomnost sociální práce jako vědy i pole praxe. Jsou představeny hlavní teorie a metody sociální práce, jejich charakteristiky, souvislosti, možnosti a limity. Pozornost je věnována aktuální podobě a vývoji sociální práce.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná prezenční účast v kursu, povolená absence max. 3 setkání.
Kolokvium probíhá formou písemného testu, který je průřezem učiva celého kursu.
|
Obsah
|
1. Definice sociální práce.
2. Charakteristika a cíle sociální práce.
3. Vztah v sociální práci, direktivní a nedirektivní postupy v sociální práci.
4. Základní charakteristika a možnosti využití jednotlivých metod sociální práce, škol.
5. Historie sociální práce, individuální, skupinová a komunitní sociální práce.
6. Psychoanalytické (hlubinné) přístupy v sociální práci.
7. Psychosociální a funkční přístupy v sociální práci.
8. Kognitivně behaviorální přístupy v sociální práci.
9. Existenciální přístupy v sociální práci.
10. Systemické přístupy v sociální práci.
11. Proces sociální terapie, fáze sociální práce.
12. Zhodnocení a uzavření kursu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Klimentová Eva. (2013). Sociální práce. Teorie a metody I.. Olomouc.
-
Základní:
Klimentová Eva. (2013). Sociální práce. Teorie a metody II.. Olomouc.
-
Doporučená:
Matoušek O. a kol. (2003). Metody a řízení sociální práce. Praha Portál.
-
Doporučená:
Matoušek O. (2003). Slovník sociální práce. Praha Portál.
-
Doporučená:
Matoušek O. a kol. (2005). Sociální práce v praxi. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Matoušek O. a kol. (2001). Základy sociální práce I.. Praha Portál.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Bez předpokladů. |
Získané způsobilosti |
Znalosti:
1. Student zná definici, charakteristiky a cíle sociální práce
2. Student zná možnosti využití jednotlivých metod sociální práce v rámci andragogického působení.
3. Student zná základní metodické přístupy v sociální práci
4. Student zná proces sociální terapie a jeho fáze
Dovednosti:
1. Student umí vymezit a diskutovat postavení sociální práce v akčním poli andragogiky.
2. Student umí popsat základní charakteristiky a možnosti využití jednotlivých metod sociální práce
3. Student umí popsat jednotlivé hlavní metodické přístupy k sociální práci
|
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|