|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / SOPSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
SOPSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociální psychologie - SP16
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Sociální psychologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
18 / 111
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pozornost disciplíny je zaměřena na vnější činitele, kterými je utvářena osobnost člověka, zejména pak na činitele sociální, se kterými vstupuje jedinec do interakcí. Sociální psychologie se snaží určit vliv sociálního prostředí na vývoj jedince jako bytosti sociální, dále též studuje dopad uvedeného vlivu na aktuální chování, myšlení a prožívání jedince, který také tento sociální kontext zpětně ovlivňuje a mění.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška probíhá formou písemného testu.
|
Obsah
|
Předmět sociální psychologie kromě základního vymezení oblasti zájmu dělíme do tří větších tematických celků - sociální vlivy, sociální vztahy a sociální myšlení. Každá oblast je rozdělena do dílčích témat a teorií následovně:
1) Vymezení předmětu sociální psychologie, výzkumné metody a strategie sociální psychologie.
2) Sociální vlivy - konformita, sociální facilitace, teorie sociálního učení, socializace, vliv rodiny a prostředí, sociální role.
3) Sociální vztahy - teorie sociální interakce, teorie citové vazby (attachment), sociální skupina; teorie komunikace; agrese, agresivita, násilí.
4) Sociální myšlení - sociální percepce, formování dojmů, atribuční teorie, self-efficacy, postoje, specifické postoje - předsudky a stereotypy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kliment, Pavel. (2013). Jedinec v sociálních vztazích. Olomouc: VUP.
-
Základní:
Hewstone, M., Stroebe, W.:. Sociální psychologie. Praha: Portál 2006..
-
Rozšiřující:
Nakonečný, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999..
-
Doporučená:
Výrost, J., Slaměník, I. Sociální psychologie. 2. vyd. Praha: Grada. 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Příprava na zkoušku
|
75
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se absolvování kurzu: Úvod do psychologie.
Není to však podmínkou. |
Získané způsobilosti |
- student/ka zná jednotlivé procesy formování dojmu;
- student/ka dokáže definovat procesy přisuzování zodpovědnosti;
- student/ka dokáže objasnit stěžejní témata sociální psychologie.
- student/ka dokáže aktivně vstupovat do sociálního prostoru;
- student/ka dokáže harmonizovat vztahy mezi jednotlivými aktéry v tomto prostoru.
- student/ka je způsobilý/á identifikovat vznikající sociální konflikty ve svém okolí. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|