|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / PZAK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
PZAK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Perspektivy soc. začleňování - M19K
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Perspektivy sociálního začleňování
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
15 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
10
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu poskytnout vhled do aktivit státní správy, samospráv a neziskových organizací na poli sociálního začleňování. Důraz bude zaměřen na prezentaci opatření a mechanismů, které jsou v současné době využívány na podporu inkluze různých sociálně zranitelných supin obyvatel. Součástí programu kurzu budou diskuze s odborníky z praxe a návštěvy partnerských organizací.
|
Požadavky na studenta
|
Zápis kurzu je podmíněn předchozím úspěšným absolvováním předmětu Romové v ČR
|
Obsah
|
1. Úvod do kurzu
2. Systémový pohled na sociální začleňování mapa aktérů
3. Stát a veřejné politiky
4. Debata se zástupcem Agentury pro sociální začleňování
5. Samospráva a sociální začleňování
6. Aktivity neziskových organizací na pole inkluze
7. Debata se zástupcem neziskového sektoru
8. Exkurze do prostředí neziskové informace
9. Integrace cizinců
10. Exkurze do CPIC
11. Legislativní ukotvení inkluzivních aktivit
12. Financování integračních projektů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Veselý, A., Nekola, M. (eds.). Analýza a tvorba veřejných politik. Přístupy, metody a praxe.. Praha: SLON, 2007.
-
Základní:
SIROVÁTKA, Tomáš (ed.):. Sociální exkluze a sociálkní inkluze menšina amarginalizovaných skupin. Brno: MU v Brně, Nakladatelství Georgetown, 2004..
-
Doporučená:
Gabal Analysis and consulting:. Analýza sociálně vyloučených romských lokalit a absorpční kapacity subjektů působících v této oblasti. Praha 2006..
-
Doporučená:
HIRT, Tomáš, JAKOUBEK, Marek:. "Romové" v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň: Aleš Čeněk, 2002..
-
Doporučená:
VÍŠEK, Petr:. Romové ve městě. Praha: Socioklub, 2002..
-
Doporučená:
Jára, M. (ed.). Sociální diskriminace pod lupou. Metodika identifikace diskriminačního jednání a doprovodných negativních jevů v bydlení a zaměstnávání. Otevřená společnost, o.p.s., 2006..
-
Doporučená:
Šotola, J. a kol. Systémová spojení. Spolupráce jako nástroj překonávání důsledků sociálního znevýhodnění ve vzdělávání. Praha: Člověk v tísni, 2012..
-
Doporučená:
GabalAnalysis and consulting:. Vzdělanostní dráhy romských žákyň a žáků v okolí sociálně vyloučených romských lokalit. Praha 2009..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po úspěšném absolvování kurzu bude student schopen adekvátně užívat terminologie, která se váže k problematice sociálního vyloučení; rozlišit sociálně vyloučené lokality z hlediska jejich velikosti, umístění, stavu, z hlediska různých aspektů sociálního vyloučení jejich obyvatel; popsat situaci sociálně vyloučených Romů ve vzdělávacím systému, uplatnění Romů na trhu práce a trhu s bydlením; rekapitulovat sumu nástrojů vedoucích ke zlepšení situace. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Seminární práce
|
|
|
|