|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / KTVD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
KTVD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie vzdělávání dospělých
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
12
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
14 / -
|
1 / 12
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty se základními teoriemi vzdělávání dospělých a jejich hlavními představiteli. Představeny budou hlavní přístupy a koncepty vzdělávání dospělých.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška: písemná
|
Obsah
|
1. Klasifikace teorií vzdělávání
2. Tradiční teorie vzdělávání
3. Teorie vzdělávání dospělých
4. Dimenze vzdělávání dospělých
5. Transformativní učení
6. Zkušenostní učení
7. Sebeřízené učení
8. Vzdělavatel dospělých (role a typologie)
9. Účastník vzdělávání dospělých (specifika a typologie)
10. Koncepty vzdělávání dospělých
11. Kultury ve vzdělávání
12. Soudobé teorie vzdělávání
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Jarvis, P.:. Adult and continuing education (Theory and Practice). 1. vyd. London 1983. (kapitoly Dvojí vzdělávání; Záměry, cíle, potřeby a požadavky ve vzdělávání dospělých).
-
Doporučená:
Illeris, K. (2004). Adult Education and Adult Learning. Malabar: Krieger Publishing Company.
-
Doporučená:
Beneš, Milan. Andragogika - teoretické základy. 1. Vyd. Eurolex Bohemia, Praha 2003, 216 s. ISBN 80-86432-23-8..
-
Doporučená:
Bartoňková, H.:. Foucaultovo andragogické kyvadlo. 1. vyd. Praha 2004..
-
Doporučená:
The contribution of Eduard Lindeman to the development of theory and philosophy of Adult Education. Adult Education Quarterly, 34(4), 185-196.
(Brookfield Stephen)
-
Doporučená:
Jochmann, V.:. Výchova dospělých - andragogika. In: AUPO, Sociologica - Andragogica 1, 1992, str. 11 - 22..
-
Doporučená:
PLAMÍNEK, J. (2010). Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0.. Praha: GRADA.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student dokáže charakterizovat a rozlišit hlavní teoretické přístupy ke vzdělávání dospělých, uvést jejich představitele a specifikovat příslušná pojetí klíčových konceptů vzdělávání dospělých. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|