|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / KSV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
KSV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kvalitativní a smíšený výzkum - S19
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Kvalitativní a smíšený výzkum
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
24
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na teoretické a praktické zvládnutí kvalitativní výzkumné strategie, specifická pozornost je věnována metodám uplatňovaným v diferencovaných typech kvalitativního výzkumu. V kurzu bude ob-jasněna rovněž logika smíšeného designu, možnosti a limity kombinace výzkumných přístupů a metod, prin-cipy přípravy a realizace smíšeného výzkumu. Přístupy a metody jsou vysvětlovány a demonstrovány na příkladech konkrétních empirických studií a procvičovány na vlastních výzkumných úlohách studujících.
Cíl: Studující porozumí výzkumným paradigmatům a možnostem jejich kombinace. Dokáží aplikovat získané znalosti na řešení náročnějších výzkumných úloh, zhodnotit adekvátní strategii, posoudit validitu, reliabilitu a možnosti zobecnění sociologické informace. Dovedou vytvořit plán základních typů kvalitativního výzkumu, připravit a realizovat výzkum, vč. zpracování, analýzy a interpretace kvalitativních dat. Budou schopni konci-povat a provést výzkum založený na smíšeném designu.
|
Požadavky na studenta
|
Kromě účasti ve výuce je požadována četba odborných textů v českém a cizím jazyce (100ts/100ts). Studující postupně zpracují jednotlivé části výzkumného projektu a realizují vlastní výzkum. Minimálně jednou během semestru prezentují výsledky své práce ve cvičení. V závěru kurzu předloží kompletní projekt kvalitativní studie, návrh na kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod a zprávu z výzkumu písemné materiály v rozsahu 10ns budou pod-kladem ke zkoušce.
|
Obsah
|
1-2. Metody analýzy a interpretace kvalitativních dat
3. Validita a její kritéria v kontextu kvalitativního přístupu. Metody zajištění validity.
4. Etické aspekty kvalitativního výzkumu.
5. Závěry kvalitativního výzkumu, způsoby shrnutí dat. Prezentování výsledků kvalitativního výzkumu v závislosti na tématu a užité epistemologii.
6. Otázka "kompatibility" kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Implikace pro smíšený výzkum.
7. Podstata smíšeného výzkumu.
8. Účely aplikace smíšeného přístupu v sociologickém výzkumu. Výzkumné otázky pro smíšený výzkum.
9. Možnosti a limity kombinování kvantitativní a kvalitativní výzkumné strategie.
10. Způsoby designování smíšeného výzkumu: Simultánní a sekvenční výzkumy. Single a multiple studie. Triangulační, "vestavěný", explanatorní a explorační design.
11. Specifika vytváření vzorku, získávání dat, jejich analýzy a interpretace ve smíšeném výzkumu.
12. Kritéria kvality smíšeného výzkumu. Smíšené paradigma v řešených úlohách.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Charmaz, K. Constructing grounded theory: a practical guide through qualitative analysis. Los Angeles, Calif: Sage Publications, 2006. ISBN 0-7619-7352-2.
-
Základní:
DECUIR-GUNBY, J. T., SCHUTZ, P. A. Developing a Mixed Methods Proposal. A Practical Guide for Beginning Researchers. London, 2016.
-
Základní:
Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
-
Základní:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4..
-
Základní:
MILES, M. B., HUBERMAN, A. M., SALDA?A, J. Qualitative Data Analysis. A Method Sourcebook. London, 2014.
-
Doporučená:
Silverman, D. Doing qualitative research: A practical handbook. SAGE Publications Limited, 2011.
-
Doporučená:
PLANO CLARK, V. L., IVANKOVA, N. V. Mixed Methods Research. A Guide to the Field. London, 2015.
-
Doporučená:
DENZIN, N.K.; LINCOLN, Y.S.:. The SAGE Handbook of Qualitative Research. London: SAGE Publications, 2011..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Podmínkou zapsání tohoto předmětu je úspěšné absolvování předmětu Kvalitativní výzkum. |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|