|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / KPDO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
KPDO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie dospělých - RV20
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Psychologie dospělých
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
12
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 28
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle předmětu je objasnit význam psychologických poznatků se zaměřením na psychologii dospělých v kontextu
fungování výchovných a vzdělávacích institucí.
Studenti získají stěžejní informace o charakteristikách dospělosti jako jednoho z úseků životní dráhy, včetně specifik a vývojových úkolů každé z etap dospělosti (mladé dospělosti, střední dospělosti a starší dospělosti).
|
Požadavky na studenta
|
Způsob ukončení: písemný test
|
Obsah
|
Témata:
- znaky, specifika a dilemata jednotlivých etap fáze dospělosti
- změny na úrovni biologické, psychické, sociální a spirituální v jednotlivých etapách dospělosti
- proces socializace v dospělosti, nejvýznamnější socializační činitelé
- krizové situace v životě dospělého člověka (např. normativní a vývojové krize, situační krize), zvládání krizových situaci v dospělosti
- sociální role dospělého člověka; veřejný a privátní svět dospělého člověka v jednotlivých etapách dospělosti
- dospělý člověk jako aktér vzdělávání
- dospělý člověk jako aktér na trhu práce; proměny profesní role
- diskuse o tzv. moratoriu v dospělosti; o tzv. sendvičové generaci; o změnách v oblasti paměti, pozornosti, inteligence v průběhu dospělosti; o mužských a ženských rolích, gender aspekty; o významu partnerství a intimity v živote dospělého člověka a proměn v manželství a rodičovství; o významu práce v životě dospělého
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Říčan, P. Cesta životem. Praha: Panorama, 1989..
-
Základní:
Langmaier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1994..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Příprava na zkoušku
|
100
|
Celkem
|
125
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování tohoto kurzu nevyžaduje účast na jiných psychologických disciplínách. |
Získané způsobilosti |
Nabyté znalosti a dovednosti:
- Student/studentka zná jednotlivá specifika etap období dospělosti.
- Student/studentka dokáže rozpoznat jednotlivé krizové situace v životě dospělého člověka a adekvátně na ne reagovat.
- Student/Studentka zná příčiny a důsledky moratoria v období dospělosti a sendvičové generace.
- Student/studentka dokáže argumentovat význam manželství, rodičovství a práce v životě člověka.
|
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|