|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / EVAK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
EVAK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Evaluace vzdělávácí akce - A19K
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Evaluace vzdělávácí akce
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
13 / 40
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
12
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem disciplíny je objasnit účel, možnosti a principy evaluace vzdělávací akce a její význam pro rozvoj různých aktérů.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Evaluace, hodnocení, interní a externí evaluace; význam pedagogické evaluace pro rozvoj jedinců i organizací; teoretický a aplikační (legislativní) rámec evaluačních procesů v českém vzdělávání. Kontext evaluace ve vzdělávání dětí i dospělých, přístupy k evaluaci ve vzdělávání dospělých (Kirkpatrickův, Hamblinův aj. model). Evaluační proces, jeho fáze, pravidla i úrovně, na kterých může probíhat; přednosti i úskalí evaluačního procesu, metody a jejich specifika: ústí či písemné dotazování: rozhovor, dotazník, pozorování, zkoušení/ test. Evaluace výsledků vzdělávání (práce s chybou). Evaluace vzdělávacích potřeb, vzdělávacích programů, procesu výuky, výsledků edukace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Vodák, J.; Kucharčíková, A.:. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha 2007..
-
Doporučená:
SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha : Portál.
-
Doporučená:
Průcha J. (1996). Pedagogická evaluace. Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno, MU.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Po absolvování disciplíny budou studenti schopni:
1. charakterizovat účel, možnosti, principy evaluace a fáze evaluačního procesu; objasnit význam evaluace pro rozhodování opírající se o data;
2. identifikovat shodné a rozdílné rysy evaluace a výzkumu a evaluace ve vzdělávání žáků a dospělých,
3. objasnit význam pedagogické evaluace pro další rozvoj různých aktérů (vzdělávaných, vzdělavatelů, vzdělávací organizace aj.);
4. vysvětlit princip konstrukce a vhodnost použití základních evaluačních metod a nástrojů,
5. navrhnout a obhájit projekt evaluace pro dvě vzdělávací akce různého charakteru a navrhnout tři různé evaluační techniky pro tyto evaluace (ústí a písemné dotazování: rozhovor, dotazník, pozorování, zkoušení/test).
|
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|