|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRS / SPFRN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRS
/
SPFRN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělská frazeologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s problematikou frazémů a idiomů podle principů jak tradičních/strukturalistických, tak současných inovativních přístupů. Ačkoliv se klade důraz na frazeologii ve španělštině, bude prováděno srovnávací studium frazeologie v některých evropských jazycích včetně češtiny.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná zkouška, četba cca. 100 stran odborného textu ve španělštině, frazeologická cvičení, účast na výuce.
|
Obsah
|
V kurzu budou probírány následující tematické bloky:
1. Frazeologie a její historický vývoj
2. Španělská frazeologie
3. Základy a teorie frazeologie podle principů kognitivní lingvistiky
4. Jak a do jaké míry se odráží obraz světa mluvčích určitého jazyka ve frazeologii (srovnávací analýza češtiny, španělštiny, angličtiny a němčiny)
5. Přínosy této disciplíny pro praktické obory jako jsou například didaktika cizích jazyků, překlady atd.
6. Srovnávací frazeologické studium konkrétních sémantických oblastí (jako jsou například části těla, zvířata, rostliny, pocity horka či chladu, atd.) podle toho, jaké jazyky ovládají studenti navštěvující seminář.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Corpas Pastor, G. (1996). Manual de fraseología espaňola. Madrid.
-
Základní:
Luque Nadal, L. (2012). Principios de culturología y fraseología espa?olas. Creatividad y variación en las unidades fraseológicas. Frankfurt Am Main.
-
Rozšiřující:
Seco, M. et al. (2018). Diccionario fraseológico documentado del espaňol actual. Locuciones y modismos espaňoles. Madrid.
-
Rozšiřující:
Čermák, F. et al. (2009). Slovník české frazeologie a idiomatiky. Praha.
-
Rozšiřující:
Savaiano, E., Winget, L. W. (2009). Španělské idiomy, Modismos espaňoles. Brno.
-
Rozšiřující:
Bajger, K. (2003). Španělsko-české idiomatické vazby. Ostrava.
-
Doporučená:
Varela, F., Kubarth, H. (1994). Diccionario fraseológico del espaňol moderno. Madrid.
-
Doporučená:
Dobrovols'kij, D., Piirainen, E. (2005). Figurative Language: Cross-cultural and Cross-linguistic Perspective. Amsterdam.
-
Doporučená:
García-Page, M. (2008). Introducción a la fraseología espaňola. Barcelona.
-
Doporučená:
Gutiérrez Rubio, E. (2016). La imagen de la mujer (y del hombre) en la fraseología espaňola. Pervivencia de los estereotipos de género en el siglo XX. Madrid.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
37.5
|
Příprava na zkoušku
|
12.5
|
Celkem
|
75.0
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|