|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRS / HAL2V
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRS
/
HAL2V
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hispanoamerická literatura 20. století 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je přiblížit kulturně-literární kontext období tzv. boomu hispanoamerické literatury v polovině šedesátých let 20. století. Tento literární fenomén, jinak též označovaný jako "nový hispanoamerický román", není chápán jako jakési jednotné generační hnutí či naopak jako výsledek čistě edičních zájmů (jak se často soudí), nýbrž jako souběžné působení několika literárních a mimoliterárních prvků. Jde především o souhru "exploze" tvůrčího potenciálu, tedy publikace výrazných románů experimentujících v oblasti literárního jazyka, struktury díla a využití mýtu (jde mimo jiné o autory jako je Carlos Fuentes, Gabriel García Márquez, Mario Vargas Llosa, Julio Cortázar) a o současné přehodnocení již vydané tvorby autorů (jako Miguel Ángel Asturias, Alejo Carpentier, Juan Rulfo či Augusto Roa Bastos), jejichž díla v kontextu "nového hispanoamerického románu" získala zásadní význam. Z mimoliterárního hlediska fenomén "boomu" podpořil: 1) příchod nové generace čtenářů, 2) ediční zájem velkých nakladatelství ve Španělsku, Argentině, Mexiku, apod., 3) utopické ideály vycházející z Kubánské revoluce a z nich vzniklý pocit sounáležitosti mezi hispanoamerickými intelektuály. S odstupem budou osvětleny rovněž literární označení jako "magický realismus" či "zázračné reálno", které se v souvislosti s vybranými autory boomu užívají.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|