|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRS / CPPN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRS
/
CPPN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Cvičení písemného projevu ve španělštině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka je zaměřena na rozvíjení schopnosti vypracovat písemné projevy v nejrůznějších stylistických rejstřících. Obsah kurzu je zaměřen na procvičování základních diskurzivních a komunikačních funkcí (shrnutí, popis věcí, osob, dějů, míst atd.) a metod jejich tvorby, s důrazem na slohové útvary, se kterými se student setkává během studia (anotace, abstrakt, resumé, konspekt, referát, recenze atd.), jakož i na ty, které využije v praxi (životopis, různé formy úřední i neúřední korespondence, oslovení a zkratky v korespondenci, žádosti, potvrzení, čestné prohlášení, zpráva, zápis jednání atd.).
Součástí výuky je dále teoretický výklad ohledně nejdůležitějších argumentačních postupů, strukturace textu a prostředků textové a diskurzivní koheze. Důraz je ale kladen na praktické procvičování.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná zkouška, účast na výuce, vypracování 5 textů v rozsahu 1 NS.
|
Obsah
|
V kurzu budou probírány následující tematické bloky:
1. Las técnicas de escritura: ideas, datos y molde en el que verterlos; géneros académicos; cartas y correos; obras de consulta lingüística; estrategias argumentativas y densidad informativa (frases relativas, conjunciones, gerundio, infinitivo, participio, nominalizaciones, adjetivación, etc.).
2. Repertorio de funciones comunicativas: organizar el texto expositivo, exponer una argumentación, describir una situación, las modalizaciones, hablar de cantidades y cifras, cartas y correos.
3. Textos narrativos: tipos de narradores; técnicas narrativas; narración en primera, segunda y tercera persona; narración impersonal.
4. Textos descriptivos: recursos lingüísticos, literarios, descripción de sensaciones, sentimientos, cuadros, etcétera.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Álvarez, M., Álvarez Martínez, M. Á. (2012). Escritura: fórmulas y formas de la expresión escrita. 3: Avanzado B2. Madrid.
-
Rozšiřující:
Goethals, P., De Groote, C., Enghels, R., Vandenberghe, J., Ibáňez Moreno, A. (2012). anual de expresión escrita en espaňol: libro de actividades para estudiantes anglófonos (B2-C1). Gent.
-
Rozšiřující:
Goethals, P., De Groote, C., Enghels, R., Vandenberghe, J., Ibáňez Moreno, A. (2012). Manual de expresión escrita en espaňol: libro de actividades para estudiantes anglófonos (B2-C1). Gent.
-
Doporučená:
Ferreiro, P. - Zayas-Bazán, E. (1992). Cómo dominar la redacción. Madrid.
-
Doporučená:
Brown, F. (2003). Textos informativos breves y claros: manual de redacción de documentos. Barcelona.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
12.5
|
Účast na výuce
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
12.5
|
Celkem
|
50.0
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|