|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRS / 91AM1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRS
/
91AM1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodologický seminář DSP Rom. jaz. 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Metodologický seminář DSP Románské jazyky 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Francouzština, Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Francouzština, Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti přípravy vědeckého projektu a jeho prezentace. Obsahem semináře je jednak seznámení s různými metodami lingvistického výzkumu (včetně metod korpusové lingvistiky a dalších metod "digital humanities"), jednak prezentace badatelských záměrů studentů (ústní i písemnou formou), jednak podrobná odborná analýza a diskuse nad těmito pracemi. Díky tomu si student prohloubí znalosti a dovednosti v oblasti prezentace vlastní vědecké práce, a to zejména v následujících tématech: základy lingvistické metodologie, struktura vědecké práce, kritické hodnocení vědecké práce, vědecká diskuse, vypracování odborného textu, citování a bibliografické odkazy, typografické zásady při psaní vědeckých prací, etické otázky související s výzkumem a publikováním apod. Na základě zapracování případných podnětů komise k badatelskému projektu z přijímacího řízení a následných konzultací se svým školitelem během zimního semestru 1. ročníku vypracuje student svůj badatelský projekt formou písemné práce o rozsahu minimálně 5 normostran provedené v odpovídající obsahové i formální kvalitě, kterou zašle dva týdny před termínem semináře garantovi. Tento písemný badatelský projekt obsahuje zejména cíle výzkumu, výzkumné otázky a hypotézy, specifikaci typu výzkumu (kvalitativní, kvantitativní, smíšený), charakteristiku výzkumného souboru, metody získávání a analýzy dat, případné etické aspekty a rizika výzkumu a návrhy na jejich řešení a časový harmonogram. Tato práce bude přeposlána všem účastníkům semináře ke komentářům. Na semináři student dále představí svůj projekt ústní formou v podobě dvacetiminutové přednášky s prezentací. Pro písemnou práci, prezentaci a přednášku nesmí být užito stejného jazyka, nýbrž minimálně dvou různých (románské jazyky, angličtina, čeština), aby bylo zaručeno, že jí dobře porozumí i studenti jiného jazykového zaměření (např. písemná práce v angličtině a přednáška a prezentace v románském jazyce studentova zaměření). Konkrétní jazykovou kombinaci si volí student po konzultaci se školitelem. Dále si student ke každému příspěvku kolegů na základě prostudování písemné práce, případně přednášky a prezentace připraví nejméně jeden dotaz či komentář týkající se metodologické, obsahové nebo formální stránky práce.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|