|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRP / PLIT2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRP
/
PLIT2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Portugalská literatura 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Portugalština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Portugalština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem port. literatury od období baroka po tzv. Generaci 70. let 19. stol. Pozornost je věnována tvorbě nejvýznamnějších autorů jednotlivých období (P. António Vieira, Bocage, Almeida Garrett, Camilo Castelo Branco, Júlio Dinis, Eça de Queirós aj.). Součástí semináře je i rozbor úryvků vybraných děl nejvýznamnějších autorů v portugalštině.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Obsah
|
Předmět navazuje na Portugalskou literaturu 1. Jeho náplní je vývoj port. literatury od období baroka po tzv. Generaci 70. let 19. stol. Pozornost je věnována tvorbě nejvýznamnějších autorů jednotlivých období (P. António Vieira, Bocage, Almeida Garrett, Camilo Castelo Branco, Júlio Dinis, Eça de Queirós aj.). Součástí semináře je i rozbor úryvků vybraných děl nejvýznamnějších autorů v portugalštině.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Kateřina Ritterová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Zuzana Burianová, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Ritterová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Zuzana Burianová, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Ritterová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Saraiva, A. J. - Lopes, Ó. Dějiny portugalské literatury. Praha: Odeon, 1972.
-
Základní:
Saraiva, A. J. - Lopes, Ó. História da literatura portuguesa. Porto: Porto Editora, 2008.
-
Základní:
Saraiva, A. J. - Lopes, Ó. Iniciaçao na literatura portuguesa. Lisabon: Publicaçoes Europa-América, 1985.
-
Základní:
Moisés, M. Literatura portuguesa através dos textos. Sao Paulo: Cultrix, 2004.
-
Rozšiřující:
Barreiros, A. J. História da Literatura Portuguesa, 2 vols.. Bezerra Editora, 1998.
-
Rozšiřující:
Kol. autorů. Slovník spisovatelů Španělska a Portugalska. Praha: Libri, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
24
|
Příprava na zápočet
|
27
|
Domácí příprava na výuku
|
24
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné. |
Získané způsobilosti |
Student získá přehled o hlavních tendencích ve vývoji portugalské literatury daného období. Měl by být schopen definovat základní pojmy provázející určitý literární kontext a propojit literární otázky s problematikou kulturně-historickou. Měl by zařadit konkrétního autora do tohoto kontextu a obecně charakterizovat jeho tvorbu, stejně jako podrobně analyzovat vybrané texty. Je veden k diskusi a samostatnému přístupu při interpretaci textů. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|