|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRI / VLT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRI
/
VLT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vlastnosti literárního textu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Italština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Italština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Interpretace literárního textu se zvláštním důrazem na pochopení vnitřních souvislostí literárního díla.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Obsah
|
Kritický rozbor děl vybraných spisovatelů z různých epoch dějin italské literatury se zvláštním důrazem na aktivní přístup posluchačů a tříbení jejich interpretačních dovedností. Vybraná díla se mění každým rokem. Témata přednášek a seminářů: Identifikace literárního žánru. Vztah vypravěč - hlavní hrdina - autor. Vedlejší postavy. Narativní struktura, syžet, fabule. Styl - lexikum, stylistické roviny, dialogičnost, popisnost, míra expresivity, atd. Časová konstrukce vyprávění. Konstrukce prostoru. Výstavba fikčního světa. Intertextualita - vzory, parafráze, citace. Celková interpretace díla a možné významy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. Mgr. Jiří Špička, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
doc. Mgr. Alessandro Marini, Ph.D. (100%),
prof. Mgr. Jiří Špička, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
doc. Mgr. Alessandro Marini, Ph.D. (100%),
prof. Mgr. Jiří Špička, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
C. Segre. Avviamento all?analisi del testo letterario. Einaudi, Torino , 1992.
-
Doporučená:
L. Doležel. Heterocosmica. Karolinum, Praha, 2003.
-
Doporučená:
A. Marchese. L'officina del racconto. Mondadori, Milano, 1983.
-
Doporučená:
E. D. Hirsch. Teoria dell?interpretazione e critica letteraria. Mulino, Bologna, 1983.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Semestrální práce
|
25
|
Účast na výuce
|
25
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné. |
Získané způsobilosti |
Zdokonalení interpretačních schopností |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Ústní zkouška
- Esej
- Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
|
|
|
|