|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRI / MIS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRI
/
MIS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Moderní italská společnost
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Italština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
30 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Italština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KRI/DHV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět má za cíl představit některé ze současných společenských problémů Itálie, zejm. související s pracovním trhem, nezaměstnaností, generačními změnami, konzumem, školstvím, proměnami politické scény a s jejich kořeny (poválečný ekonomický boom, pád východního bloku, demografický a ekonomický vývoj). Studijním materiálem budou odborné, publicistické a literární texty.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na přednáškách a seminářích, četba zadaných textů, příprava na zkoušku, vyhovění u zkoušky.
|
Obsah
|
Problémy pracovního trhu, jeho příčiny a důsledky (demografie, ekonomická stagnace, nadměrný konzum, negativní dopady globalizace, prekariát, nadnárodní společnosti), odraz v literatuře a publicistice.
Hodnoty školského systému (proměny systému a kvality, inkluze, sociální a ekonomické bariéry, obsah vzdělání).
Proměna stranického systému a společenských témat (nová a stará levice, liberální a sovranistická pravice, štěpící témata, relativizace kultury a kulturní války.
1) Aldo Nove, Storia di Roberta (da Mi chiamo Roberta, ho 40 anni, guadagno 250 euro al mese).
2) Miguel Gotor, Me duele Italia (da L'Italia nel Novecento)
3) Luca Ricolfi, La societ? signorile di massa (pp. 13-71, 130-131, 152-157).
4) Domenico Starnone, Allor, Nel bicchiere (da Fuori registro).
5) Luca Ricolfi, La mutazione (pp. 15-64; 147-205)
Témata předmětu se mohou meziročně měnit.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Gotor, Miguel. Italia nel Novecento. Torino, 2019.
-
Základní:
Patriarca, Silvana. Italianita. Roma-Bari, 2010.
-
Základní:
Scarpellini, Emanuela. L' Italia dei consumi. Roma-Bari, 2008.
-
Základní:
Ricolfi, Luca. La societa signorile di massa. Milano, 2019.
-
Doporučená:
Maggati, Mauro, De Benedittis, Mario. I nuovi ceti popolari. Milano, 2006.
-
Doporučená:
Formigoni, Guido. L' Italia dei cattolici. Bologna, 2010.
-
Doporučená:
Fiorino, Nadia, Galli, Emma. La corruzione in Italia. Bologna, 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalost italštiny. |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|