|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / DKF2V
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
DKF2V
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny a kultura Francie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
9 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámení posluchačů s klíčovými momenty z dějin a kultury Francie sloužící jako východisko k výkladům lingvistickým a literárním. Důraz je kladen na rozbor odborných a literárních textů zachycujících významné události francouzských dějin. Výklad jednotlivých témat je doplněn využitím interaktivních audiovizuálních výukových materiálů a nejnovější odborné literatury z oblasti francouzských dějin a kultury s důrazem na práci s historickými atlasy.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, aktivní účastí na seminářích, prostudováním příslušné odborné literatury a přednesením referátu.
|
Obsah
|
Probíraná témata:
1. Francie za vlády Ludvíka XV. a Ludvíka XVI.
2. Francouzská revoluce, její fáze
3. Francie Napoleonova, Konzulát, Císařství
4. Restaurace; územní, sociální a ekonomický vývoj Francie v 1. pol. 19. stol.
5. Druhá republika a Druhé císařství, Haussmannova přestavba Paříže
6. Třetí republika; územní, sociální a ekonomický vývoj Francie v 2. pol. 19. stol.
7. První světová válka a meziválečná Francie
8. Druhá sv. válka; demografické změny ve Francii v 1. pol. 20. stol.
9. Dekolonizace a její vliv na ekonomický vývoj Francie
10. Francie v 2. pol. 20. stol.
11. Francie po roce 2000
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Duby, G. (2003). Dějiny Francie od počátků po současnost. Praha: Karolinum.
-
Základní:
Maurois, A. (1958). Histoire de la France. Paris: Albin Michel.
-
Doporučená:
Pécout, G., Balavoine, G., & Boutier, J. (2007). Atlas de l'histoire de France. Paris: Autrement.
-
Doporučená:
Marc Ferro. (2007). Dějiny kolonizací. Od dobývání až po nezávislost 13.-20. století. Praha.
-
Doporučená:
Hartman, P. (2005). Francouzští králové a císaři v novověku: od Ludvíka XII. k Napoleonovi III. (1498-1870). Praha.
-
Doporučená:
Deslais, P. - Ferron, R. (2012). La France, histoire curieuse et insolite. Rennes.
-
Doporučená:
Laneyrie-Dagen, N. (1996). Mémoire de la France des origines a l´an 2000. Paris.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|