|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / 92AKT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
92AKT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie komiky a její apl. na lit. žánry
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Teorie komiky a její aplikace na literární žánry
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět má za cíl prohloubit znalost studenta v oblasti komiky a jejího ztvárnění v jednotlivých literárních žánrech.
|
Požadavky na studenta
|
Student se aktivně účastní výuky. Ke zkoušce musí znát látku v rozsahu přednášek, dále musí odevzdat do tisku jednu recenzi stati, zabývající se probíranou tematikou v dané románské literatuře, a musí předložit rovněž jednu kratší analytickou písemnou studii, ve které prokáže schopnost aplikace přednášené teorie na libovolné literární dílo zvoleného žánru.
|
Obsah
|
Student je postupně seznámen se základní literární terminologií a kritickými studiemi vztahujícími se obecně k roli komiky a smíchu v literární tvorbě (definice komického v Aristotelově Poetice, Stendhalovy stati o smíchu, Mauronova psychokritická interpretace, Henri Bergson a jeho modely situační komiky, sociální poslání smíchu, Bachtinova koncepce. Sylvie Richterová - vyčlenění poziční varianty smíchu "smích-nesmích". Vladimír Borecký a jeho Teorie komiky). Dále jsou definována specifika komických prvků v jednotlivých literárních žánrech a je sledován vývoj komiky a její pojetí v různých literárních směrech a u konkrétních autorů jednotlivých románských literatur.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Richterová, S. Ticho a smích. Praha, 1997.
-
Doporučená:
Bachtin, Michal Michajlovič. Francois Rabelais a lidová kultura středověku a renesance, přel. Jaroslav Kolár, Argo, Praha 2007.
-
Doporučená:
Bergson, H. O smiechu. Bratislava : 1968.
-
Doporučená:
Borecký, V. Teorie komiky. Praha, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
80
|
Semestrální práce
|
60
|
Příprava na zkoušku
|
80
|
Účast na výuce
|
25
|
Celkem
|
245
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
žádné |
Získané způsobilosti |
Prohloubení schopnosti odborné polemiky a schopnosti aplikace osvojených teoretických znalostí na konkrétní literární korpus |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Esej
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
|
|
|
|