|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / 91AVL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
91AVL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Literární věda
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
15
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjení literárně-teoretické připravenosti studenta v souvislosti s metodologickým přístupem k tématu disertační práce.
|
Požadavky na studenta
|
Student se musí aktivně účastnit přednášek a seminářů. Ke zkoušce musí znát látku v rozsahu přednášek a mít podrobnou znalost pěti významných literárně-vědných děl (výběr vlastní po dohodě s vyučujícím.)
V první části zkoušky přednese fundovaný literárněvědný referát na předem zadané téma doplněný pwp prezentací.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je rozvíjení literárně-teoretické připravenosti studenta v souvislosti s metodologickým přístupem k tématu disertační práce. Student je konfrontován s teoriemi nejvýznamnějších literárněvědných škol: formalismus, strukturalismus, sémiologie, receptivní teorie, sociologie literatury, nová kritika, fenomenologie, apod., dále se základními metodami komparatistiky, gender studies, postkoloniálního diskursu, kulturologie, estetiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PhDr. Marie Voždová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
prof. Mgr. Daniel Nemrava, Ph.D. (100%),
prof. Mgr. Jiří Špička, Ph.D. (100%),
doc. PhDr. Marie Voždová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
doc. PhDr. Marie Voždová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Genette, Gérard. Fikce a vyprávění. Brno, Praha, 2007.
-
Doporučená:
Auerbach, E. Mimesis. Zobrazení skutečnosti v západoevropských literaturách.Praha 1998.
-
Doporučená:
Aristotelés. Poetika. Praha, 1993.
-
Doporučená:
Greimas, A. J. Sémantique structurale: recherche de méthode (ang. překlad: Structural Semantics. An Attempt at a Method. Lincoln and London: University of Nebraska Press 1983.). Paris, 1966.
-
Doporučená:
Spitzer. Stylistické studie z románských literatur. Praha, 2010.
-
Doporučená:
Eco, U. Teorie sémiotiky. Praha: Argo 2009..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
100
|
Příprava na zkoušku
|
150
|
Semestrální práce
|
80
|
Celkem
|
355
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
žádné |
Získané způsobilosti |
-rozvoj schopnosti odborné polemiky
-orientace v evropské i světové literární vědě
-prohloubení schopnosti aplikace teoretických poznatků na vlastní literární korpus |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
|
|
|
|