|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / 91AD2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
91AD2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny románských literatur 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět sestává z přednášek a seminářů věnovaných teorii a metodologii popisu, analýzy a výkladu moderní francouzské, španělské, hispanoamerické, italské a lusofonní literatury v komparativním kontextu literatury evropské a světové. Zabývá se problematikou periodizace dané literatury, kritickým zhodnocením vývojových tendencí a rozvíjených formálních i tematických archetypů, a konečně představením autorských osobností, které významně přispívají k formování žánrů a estetických specifik zvolené literatury.
|
Požadavky na studenta
|
Výborná znalost dějin alespoň jedné románské literatury a jednoho románského jazyka.
Ústní zkouška z faktografických znalostí konkrétní románské studované literatury a z vývojového období, do kterého je situována disertační práce. Student předloží seznam přečtených uměleckých textů a relevantních studií z dějin dané literatury. Zkouška je komisionální, komisi podle zaměření studenta stanovuje garant předmětu.
|
Obsah
|
Předmět sestává z přednášek a seminářů věnovaných teorii a metodologii popisu, analýzy a výkladu moderní francouzské, španělské, hispanoamerické, italské a lusofonní literatury v komparativním kontextu literatury evropské a světové. Zabývá se problematikou periodizace dané literatury, kritickým zhodnocením vývojových tendencí a rozvíjených formálních i tematických archetypů, a konečně představením autorských osobností, které významně přispívají k formování žánrů a estetických specifik zvolené literatury.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. Mgr. Daniel Nemrava, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Zuzana Burianová, Ph.D. (100%),
prof. Mgr. Daniel Nemrava, Ph.D. (100%),
prof. Mgr. Jiří Špička, Ph.D. (100%),
doc. PhDr. Marie Voždová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
prof. Mgr. Jiří Špička, Ph.D. (100%),
doc. PhDr. Marie Voždová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Alborg Escarti, J. L. Historia de la Literatura Espa?ola. Madrid, 1997.
-
Základní:
Oviedo, J. M. Historia de la literatura hispanoamericana I. Madrid: Alianza Editorial, 2002.
-
Základní:
Oviedo, J. M. Historia de la literatura hispanoamericana II. Madrid: Alianza Editorial, 2002.
-
Základní:
Oviedo, J. M. Historia de la literatura hispanoamericana III. Madrid, 2002.
-
Základní:
Oviedo, J. M. Historia de la literatura hispanoamericana IV. Madrid: Alianza Editorial, 2002.
-
Základní:
Viart, D., Vercier, B. La littérature française au présent: héritage et mutations de la modernité. Paris: Bordas, 2008.
-
Základní:
Brioschi, F., Di Girolamo, C. Manuale della Letteratura italiana. Storia per generi e problemi, 4 sv.. Torino (1993 - 1996), 1993.
-
Doporučená:
Další literatura na doporučení vyučujícího v souvislosti se zvoleným vývojovým obdobím studované románské literatury.
-
Doporučená:
Jones, R. O. Historia de la literatura espa?ola. Siglo de Oro. Barcelona: Ariel, 1974.
-
Doporučená:
Moretti, F. a kol. La cultura del romanzo. Torino: Einaudi, 2008.
-
Doporučená:
Berardinelli, A. La forma del saggio : definizione e attualit? di un genere letterario. Venezia: Marsilio editore, 2008.
-
Doporučená:
Navajas, G. La narrativa espa?ola en la era global. Imagen-Comunicación-Ficción. Barcelona: EUB, 2002.
-
Doporučená:
Olivieri, U. M. Le immagini della critica : conversazioni di teoria letteraria. Torino: Bollati Boringhieri, 2003.
-
Doporučená:
Combe, D. Littératures francophones. Questions, débats, polémiques. Paris, 2010.
-
Doporučená:
Shaw, D. L. Nueva narrativa hispanoamericana. Madrid: Cátedra, 1999.
-
Doporučená:
Šrámek, J. Panorama francouzské literatury od počátků po současnost. Brno, Host, 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
165
|
Účast na výuce
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
200
|
Celkem
|
375
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Výborná znalost dějin alespoň jedné románské literatury. Výborná znalost alespoň jednoho románského jazyka.
|
Získané způsobilosti |
Používat znalosti o literárním vývoji v románských literaturách pro výzkum v románské literatuře, která je předmětem specializace. Pracovat s literárními jevy v celorománském kontextu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pracovní činnosti (dílny)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|