|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / 19L2V
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
19L2V
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Literatura 19. století 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače s hlavními literárními směry a proudy 19. století a jejich představiteli. Semináře jsou zaměřeny na detailní literárně-teoretickou analýzu stěžejních děl těchto směrů.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, aktivní účastí na seminářích, znalostí analyzovaných textů a přednesením referátu.
|
Obsah
|
Probíraná témata:
1. Nástup pozitivismu, realismus a naturalismus, úloha vědy. Bratři Goncourtové.
2. Gustave Flaubert.
3. Guy de Maupassant romanopisec.
4. Realistická a naturalistická povídka - Maupassant, Daudet.
5. Émile Zola romanopisec a literární kritik.
6. Realistické a naturalistické divadlo.
7. Doktrína Parnasu a jeho představitelé.
8. Dekadence a symbolismus. Zásady.
9. Symbolismus na divadle, Maurice Maeterlinck.
10. Lautréamont. Baudelaire.
11. Rimbaud.
12. Verlaine.
13. Kritické tendence v 19. století: kritika biografická, dogmatická, impresionistická.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Raymond, M. De Baudelaire au surréalisme. Paris, Corti, 1940.
-
Základní:
Tieghem, P.. Les grandes doctrines littéraires en France. Paris, PUF, 1968.
-
Základní:
Lagarde, A.- Michard, L. XIXe siecle. Paris: Bordas, 1997.
-
Doporučená:
Kopal, J. Dějiny francouzské literatury. Praha, Melantrich, 1949.
-
Doporučená:
Deshusses, P. Dix si?cles de la littérature française. Paris, Bordas, 1984.
-
Doporučená:
Sabatier, R. Histoire de la poésie française. Paris, Albin Michel, 1988.
-
Doporučená:
Mitterand, H. Littérature XIXe si?cle. Paris, Nathan, 1987.
-
Doporučená:
Šrámek, J. Panorama francouzské literatury od počátků po současnost. Brno, Host, 2013.
-
Doporučená:
Pohorský, A. Prokletí a básníci. Praha, Garamond, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
75
|
Příprava na zkoušku
|
25
|
Účast na výuce
|
50
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Doporučuje se absolvovat předmět Literatura 19. století 1. |
Získané způsobilosti |
Porozumění vývoji francouzské literatury 19. století na pozadí společenských a kulturních změn.
Prohloubení schopnosti pracovat s literární terminologií, interpretovat text jako významovou strukturu a aplikovat různé metody literární analýzy na konkrétní textový materiál. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Ústní zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Systematické pozorování studenta
- Seminární práce
|
|
|
|