|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KRF / 17L2N
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KRF
/
17L2N
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
17th and 18th Century French Lit. 2
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Long Title
|
17th and 18th Century French Literature 2
|
Accredited / Credits
|
Yes,
5
Cred.
|
Type of completion
|
Oral
|
Type of completion
|
Oral
|
Time requirements
|
Lecture
1
[Hours/Week]
Seminar
1
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
French
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
10 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
French
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
Yes
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
Yes
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem kurzu je detailně seznámit posluchače s hlavními vývojovými etapami francouzské literatury 18. století a vést je k samostatné literárně-teoretické analýze stěžejních textů.
|
Requirements on student
|
Podmínkou splnění předmětu je pravidelná docházka, aktivní účast na seminářích, příprava na každou hodinu, znalost analyzovaných textů a přednesení referátu. U zkoušky se prověřuje orientace v literární historii daného časového výseku.
|
Content
|
1. Básník André Chénier
2. Marivaux, Beaumarchais, Diderotovo měšťanské drama
3. Autoři-filozofové a jejich díla vymykající se pevným literárním žánrům. Encyklopedie
4. Vývoj románových forem v době osvícenství
5. Lesage a Marivaux, pikareskní a výchovný román
6. Diderot jako autor anti-románu
7. Dobrodružný milostný román abbého Prévosta
8. Prozaická díla Voltairova a Montesquieuova
9. Rousseaův román v dopisech
10. Libertínský román Laclosův
11. Sade jako autor černého filozofického románu
12. Bernardin de Saint-Pierre jako předchůdce románových forem romantismu
13. Cazottova fantastická povídka
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Homework for Teaching
|
75
|
Attendace
|
25
|
Preparation for the Exam
|
25
|
Total
|
125
|
|
Prerequisites - other information about course preconditions |
žádné |
Competences acquired |
-porozumění vývoje francouzské literatury období osvícenství na pozadí společenských a kulturních změn
-osvojení schopnosti pracovat s literární terminologií
-zdokonalení dovednosti interpretovat text jako významovou strukturu, aplikovat různé historické i současné metody literární analýzy na konkrétní texty
-rozvinutí schopnosti odborné polemiky |
Teaching methods |
- Monologic Lecture(Interpretation, Training)
- Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
- Work with Text (with Book, Textbook)
|
Assessment methods |
|
|
|
|