|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / WTKUX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
WTKUX
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tvorba kurikula pro primární vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
3
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni:
Popsat kurikulární praxi v ČR. Ve vztahu k učitelově přípravě vysvětlit práci učitele s dokumenty RVP a ŠVP. Na příkladech popsat ideovou dimenzi kurikula. Vyjmenovat a objasnit základní pojmy a strukturu RVP a ŠVP.
V konkrétním příkladu učiva tematického celku určit druhy učiva a provést didaktickou analýzu.
Formulovat výukový cíl v tematickém celku pro vyučovací jednotku ve vztahu k taxonomiím (Bloom, Krathwohl, Dave).
Posoudit didaktickou hodnotu souboru učebních úloh ke zvolenému tematickému celku.
Určit organizační formy a výukové metody dle zvolených členění výukových metod k formulovaným výukovým cílům jedné vyučovací jednotky.
Vytvořit přípravu učitele na vyučování. Zhodnotit využití modelu E-U-R ve vztahu ke své přípravě na vyučování.
Formulovat námět, cíle a způsoby motivace žáků pro projektové vyučování, vyjmenovat druhy projektů, vysvětlit rozdíl mezi projektovým vyučováním a integrovanou tematickou výukou.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na semináři
- zpracování seminárního úkolu
|
Obsah
|
Systém kurikulárních dokumentů. Kurikulární praxe v České republice v kontextu přípravy učitele.
Základní pojmy a struktura RVP ZV, ŠVP.
Obsahová dimenze kurikula. Učivo a jeho skladba (druhy učiva), typy didaktické analýzy.
Žákovo pojetí učiva. Styly učení. Autoregulace učení.
Učitelovo pojetí výuky. Vyučovací styly. Osobnostní předpoklady a profesní kompetence.
Výukové cíle. Vlastnosti, taxonomie výukových cílů. Formulace výukových cílů.
Učební úlohy, jejich funkce a didaktická hodnota. Taxonomie učebních úloh. Vztah výukových cílů a učebních úloh.
Příprava učitele na vyučování. Struktura a fáze vyučovací hodiny. Volba struktury vyučovací jednotky.
Třífázový model učení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. Didaktika primární školy. Olomouc : UP, 2005. ISBN 80-244-1236-5.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 5. aktualiz. a dopl. vyd.. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5.
-
Doporučená:
Obst, O. (2002). Obecná didaktika. Olomouc: UP.
-
Doporučená:
PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd.. Praha: Portál, 2005.
-
Doporučená:
GREGER, D. a NAJVAR, P. eds. ORBIS SCHOLAE, Educational Change in the Global Context, 2 (4).. 2010.
-
Doporučená:
Švec, V., Filová, H. (1996). Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU.
-
Doporučená:
JANÍK, T., MAŇÁK, J., KNECHT, P., NĚMEC, J. Proměny kurikula současné české školy:Vize a realita. ORBIS SCHOLAE, roč. 4, č. 3, s. 9-35.. 2010.
-
Doporučená:
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
Doporučená:
Vzdělávací program jako základní kategorie dalšího profesního vzdělávání
(PALÁN, J., MUŽÍK, J. aj. )
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|