|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / UPP@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
UPP@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy turistiky a pobytu v přírodě
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
5
[DNY/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
52 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
- využití přírodního prostředí k pohybovým aktivitám,
- organizovat skupinu žáků v nenadálých situacích a řešit situace ohrožení zdraví dětí,
- orientovat se v možnostech různých druhů turistiky s dětmi mladšího školního věku,
- plánovat a organizovat pobyt v přírodě/školu v přírodě s žáky 1. stupně školy při dodržení zásad pobytu v přírodě a bezpečnosti a ochrany zdraví žáků.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast ve výuce 100 %
úspěšně splněný didaktický výstup
seminární práce
Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru.
|
Obsah
|
Škola v přírodě - legislativa, plánování, organizace.
Využití mezipředmětových vztahů na škole v přírodě.
Základy pěší, vodní a cykloturistiky a jejich organizace.
Zásady bezpečnosti a ochrany zdraví žáků při pobytu v přírodě/škole v přírodě.
Adaptační procesy na přírodní prostředí, bezpečnostní zřetele pobytu v přírodě.
Turistické a tábornické dovednosti, orientační hry, pohybové hry v terénu.
Orientace v přírodě, plánování turistické trasy, profil trasy v kontextu specifik dané věkové kategorie.
Zásady ekologie pobytu v přírodě.
Humanitární činnost a předlékařská první pomoc.
Řešení nenadálých situací přírodního i průmyslového charakteru, ochrana zdraví.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Skeřil, M., Čegan, P., & Kašubová, J. (2003). Cykloturistika pro všechny: příručka pro učitele, vedoucí mládeže, rodiče a přátele na kole. Ostrava: Montanex.
-
Základní:
Foglová, M. (2008). Etapové hry v přírodě: tábory a školy v přírodě, zpestření pobytů v ozdravovnách, inspirace pro vedoucí skautských oddílů. Praha: Portál.
-
Základní:
Zapletal,M. (1992). Hry v přírodě. Praha, Olympia.
-
Základní:
Neuman, J. et al. (2000). Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál.
-
Rozšiřující:
Ondráček, J., & Hřebíčková, S. (2007). Cykloturistika. Brno: Masarykova univerzita.
-
Doporučená:
Watkins, D., Dalal, M., Langley, J., & English, M. (1995). Táboření a turistika. Bratislava: Mladé letá.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
schopnosti a zdravotní stav umožňující plnit požadavky pro udělení kreditů |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|