|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / TV4@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
TV4@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tělesná výchova s didaktikou 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
34 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle:
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
- pochopit význam pohybové aktivity pro zdravý vývoj dítěte, - orientovat se v metodách hodnocení držení těla, - zvolit vhodná korekční cvičení pro odstranění svalových dysbalancí, - orientovat se v metodách a postupech nácviku základních lokomočních a manipulačních dovedností, - znát pravidla atletických disciplín a orientovat se v činnostech rozhodčího, - chápat mechanismus organizace atletické soutěže.
Témata
Všestranně rozvíjející činnosti se zaměřením na kvalitu posturální funkce (posturo-motoricko-funkční příprava).
Posturální stereotyp, model individuálně optimálního držení těla.
Posouzení kvality držení těla, korekce a fixace posturálního modelu.
Lokomoční pohybové dovednosti, průpravné hry, technika.
Manipulační pohybové dovednosti, průpravné hry, technika.
Didaktické aspekty základů atletiky - atletické hry včetně jejich modifikace pro žáka se SVP. Bezpečnost a organizace činností při výuce základů atletiky v tělesné výchově.
|
Požadavky na studenta
|
- docházka 80 %
- úspěšné zpracování seminární práce
- úspěšné zvládnutí didaktického výstupu
- úspěšné zvládnutí vybraných atletických dovedností (nízký start, běh 100 m, Cooperův test, hod míčkem, skok daleký, skok vysoký).
Požadavky pro udělení kreditů jsou plněny v průběhu semestru.
|
Obsah
|
Témata kruhu 1: Didaktika atletiky:
1. Lokomoční pohybové dovednosti
2. Manipulační pohybové dovednosti
3. Běhy
4. Skoky
5. Hody
6. Organizace soutěží v atletice, činnosti rozhodčích
Témata okruhu 2: Zdravtní Tv:
1.Pohyb a zdraví
2. Vyšetřování pohybového aparátu
3. Zdravotní Tv - cíle, úkoly, didaktické zásady, metody a postupy
4. Struktura vyučovací hodiny Zdr.Tv
5. Oslabení opěrně pohybového systému
6. Metody hodnocení držení těla
7. Oslabení metabolická
8. Oslabení smyslová
9. Oslabení kardiovaskulárního systému
10. Oslabení dýchacího systému
11. Oslabení neuropsychická
12. Pomůcky ve Zdr.Tv
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KAPLAN, A., VÁLKOVÁ, N. Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry.. Praha: Olympia, 2009. ISBN 978-80-7376-15.
-
Základní:
Atletika pro školní TV
(NOSEK, M., VALTER, L.)
-
Základní:
Prukner, V., & Machová, I. Didaktika atletiky. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3182-6.
-
Základní:
Kopecký, M. Didaktika zdravotní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4093-4.
-
Základní:
Dostálová, I., & Miklánková, L. Protahování a posilování pro zdraví. Olomouc: Hanex, 2005. ISBN 80-85783-47-9.
-
Základní:
Kopecký, M. a kol. Somatologie. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-244-2271-8.
-
Základní:
Kopecký, M. Zdravotní tělesná výchova.
-
Doporučená:
Fleischmann, J., Linc, R. Anatomie člověka I., II.. Praha: SPN - různá vydání.
-
Doporučená:
Kučera, M., Kolář, P., Dylevský, I. et al. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, 2011.
-
Doporučená:
Kopecký, M., Kikalová, K., Bezděková, M., Hřivnová, M., Majerová, J. Somatologie. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-244-2271-8.
-
Doporučená:
Kopecký, M., Kikalová, K., Bezděková, M., Hřivnová, M., Majerová, J. Somatologie. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-244-2271-8.
-
Doporučená:
Kopecký, M., & Cichá, M. Somatologie pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-1072-9.
-
Doporučená:
Miklánková, L. Umíš učit "tělocvik"?. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2848-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
- Písemný test
|
|
|
|