|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / P5R@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
P5R@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická praxe 5 s reflexí
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
2
[DNY/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
56 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je připravit studenty na řízení pedagogického procesu ve třídě, v níž se vzdělává žák/žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Studenti se připraví na plánování a realizaci edukačního procesu v heterogenní třídě s využitím poznatků pedagogické diagnostiky a spolupráce s asistentem pedagoga či párovým učitelem.
Po úspěšném absolvování předmětu a v návaznosti na absolutorium disciplíny Didaktický seminář - práce s žákem se SVP bude student schopen posoudit efektivitu vzdělávání v heterogenní třídě a diferencovat výuku na základě individuálních vzdělávacích potřeb žáků.
|
Požadavky na studenta
|
- absolvování náslechů ve třídě 1. stupně ZŠ se zařazeným žákem či žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- účast na kulatém stolu s managementem školy, členy ŠPP, zástupci učitelů 1. stupně, párových učitelů a asistentů pedagoga
- zpracování hospitačního protokolu
- absolvování reflektivního semináře
|
Obsah
|
Témata:
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Integrace do běžných tříd na 1. stupni ZŠ
Metodické postupy používané na 1. stupni ZŠ u žáků se SVP
Diagnostická kompetence primárního pedagoga (Identifikace SVP ve stupni 1 podpůrných opatření)
Profesní kompetence učitele 1. stupni ZŠ specifické pro práci s žákem se SVP
Tvorba individuálního vzdělávacího plánu pro integrované žáky
Příležitosti pro individualizaci výuky
Spolupráce třídního učitele a asistenta pedagoga
Potenciál tandemové výuky
Koheze kolektivu třídy, v níž se vzdělává žák se SVP (žáci se SVP)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Valenta, M., & Michalík, J. (2012). Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb u dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Doporučená:
Jucovičová, D., Žáčková, H., Budíková, J., Bartošová, B., & Šauerová, A. (2009). Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H.
-
Doporučená:
Zilcher L., Svoboda, Z. (2019). Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha.
-
Doporučená:
Machů, E. (2010). Nadaný žák. Brno.
-
Doporučená:
ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.
-
Doporučená:
ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Zelinková, O. (2009). Poruchy učení. Zcela přeprac. a uprav. vyd.. Praha: Portál.
-
Doporučená:
JUCOVIČOVÁ, D. a ŽÁČKOVÁ, H. (2014). Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál.
-
Doporučená:
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a ŽÁČKOVÁ, Hana. Školní hodnocení a žáci se specifickými poruchami učení a chování. Praha: D + H, 2017. 206 s. ISBN 978-80-87295-25-0..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|