|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / KUAZ@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
KUAZ@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tělesná výchova s didaktikou 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Tělesná výchova s dikaktikou 4
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
38 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " pochopit význam pohybové aktivity pro zdravý vývoj dítěte, " orientovat se v metodách hodnocení držení těla, " zvolit vhodná korekční cvičení pro odstranění svalových dysbalancí, " orientovat se v metodách a postupech nácviku základních lokomočních a manipulačních dovedností, " znát pravidla atletických disciplín a orientovat se v činnostech rozhodčího, " chápat mechanismus organizace atletické soutěže.
Témata: Všestranně rozvíjející činnosti se zaměřením na kvalitu posturální funkce (posturo-motoricko-funkční příprava). Posturální stereotyp, model individuálně optimálního držení těla. Posouzení kvality držení těla, korekce a fixace posturálního modelu. Lokomoční pohybové dovednosti, průpravné hry, technika. Manipulační pohybové dovednosti, průpravné hry, technika. Didaktické aspekty základů atletiky - atletické hry včetně jejich modifikace pro žáka se SVP. Bezpečnost a organizace činností při výuce základů atletiky v tělesné výchově.
|
Požadavky na studenta
|
- docházka 75 %
- úspěšné zpracování seminární práce
- úspěšné zvládnutí didaktického výstupu
- úspěšné zvládnutí vybraných atletických dovedností (nízký start, běh 100 m, Cooperův test, hod míčkem, skok daleký, skok vysoký).
Požadavky pro udělení kreditů jsou plněny v průběhu semestru.
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KAPLAN, A., VÁLKOVÁ, N. Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry.. Praha: Olympia, 2009. ISBN 978-80-7376-15.
-
Základní:
Atletika pro školní TV
(NOSEK, M., VALTER, L.)
-
Základní:
LANGER, F. Atletika 1.. Olomouc: UP, 2009.
-
Základní:
PRUKNER, V., MACHOVÁ, I. Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP, 2011.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|