|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / KTKU@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
KTKU@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tvorba kurikula pro primární vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
27 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle:
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
- objasnit pojem kurikulum teoreticky i ve vztahu k aktuální české školní praxi, - odborně objasnit pojetí, strukturu a obsah kurikulárních dokumentů českých škol regionálního školství, - popsat a vysvětlit postup tvorby vzdělávacího programu.
Témata:
Kurikulum (pedagogická tradice a geopolitická lokace, pojetí, modely, variantnost, komponenty, verze aj.), dvoustupňové kurikulum v českém regionálním školství, rámcový a školní vzdělávací program, schéma, fáze a limity pedagogického projektování a jejich zohlednění při tvorbě kurikula, obecné přístupy k analýze vzdělávacích potřeb i k vyhodnocování vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na seminářích (min.50%)
vypracování seminárních úkolů
|
Obsah
|
Systém kurikulárních dokumentů. Kurikulární praxe v České republice v kontextu přípravy učitele.
Základní pojmy a struktura RVP ZV, ŠVP.
Obsahová dimenze kurikula. Učivo a jeho skladba (druhy učiva), typy didaktické analýzy.
Žákovo pojetí učiva. Styly učení. Autoregulace učení.
Učitelovo pojetí výuky. Vyučovací styly. Osobnostní předpoklady a profesní kompetence.
Výukové cíle. Vlastnosti, taxonomie výukových cílů. Formulace výukových cílů.
Učební úlohy, jejich funkce a didaktická hodnota. Taxonomie učebních úloh. Vztah výukových cílů a učebních úloh.
Výukové metody. Výukové metody ve vazbě na výukové cíle a podmínky výuky. Členění výukových metod.
Organizační formy výuky. Formy výuky ve vazbě na edukační cíle a vzdělávací potřeby žáků.
Příprava učitele na vyučování. Struktura a fáze vyučovací hodiny. Volba struktury vyučovací jednotky.
Hodnocení jako součást edukačního procesu. Evaluace vzdělávacího programu.
Tvorba vzdělávacího programu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Nelešovská,A., Spáčilová, H. (2008). Didaktika primární školy. Olomouc.
-
Doporučená:
NEZVALOVÁ, D., PRÁŠILOVÁ, M., EGER, L. (2004). Kurikulum, řízení a tvorba vize školy. Nezvalová, D. Kurikulární tvorba.. Plzeň: ZČU.
-
Doporučená:
MAŇÁK, J., JANÍK, T., ŠVEC, V. (2008). Kurikulum v současné škole.. Brno: Paido.
-
Doporučená:
OBST, O. Obecná didaktika. Olomouc: UP, 2002. ISBN 80-244-0555-5..
-
Doporučená:
Pasch M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha.
-
Doporučená:
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
Doporučená:
Vzdělávací program jako základní kategorie dalšího profesního vzdělávání
(PALÁN, J., MUŽÍK, J. aj. )
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|