|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / KSVP@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
KSVP@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktický seminář - práce s žáky se SVP
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Didaktický seminář - práce s žáky se SVP na primární škole
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
33 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle:
Připravit studenta na práci s žákem se speciálními vzdělávacími potřebami, k implementaci poznatků z pedagogické diagnostiky do praxe primárního vzdělávání, k porozumění aspektům individualizace výuky na základě speciálních vzdělávacích potřeb žáka, k reflexi postavení žáka se SVP v kolektivu třídy a na roli primárního pedagoga v budování klimatu třídy podnětného a bezpečného pro vzdělávání žáka se SVP.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
- rozumět odborným pojmům z oblasti speciálních vzdělávacích potřeb
- popsat aktuální podmínky pro vzdělávání žáků se SVP v primární škole
- definovat speciální vzdělávací potřeby v souladu s typem znevýhodnění žáka
- vysvětlit postup tvorby individuálního vzdělávacího plánu a porozumět jeho významu ve vzdělávání žáka se SVP
- rozumět postavení žáků se SVP v třídním kolektivu a roli třídního učitele v práci s klimatem třídy
- vysvětlit náplň práce pedagogů a dalších profesí podílejících se na naplňování speciálních vzdělávacích potřeb (ŠPP, PPP, SPC,...) a porozumět principům spolupráce těchto profesí
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast ve výuce (min. 50%)
- zpracování seminárních úkolů
|
Obsah
|
Témata:
1. Aktuální řešení speciálních vzdělávacích potřeb v praxi primárního vzdělávání v souladu s platnou legislativou
2. Pedagogická diagnostika (motorika, percepce, komunikační dovednosti, rozumové schopnosti, sociálně-emoční chování žáka,...)
3. Oblasti a obsah podpůrných opatření (organizace výuky, modifikace vyučovacích metod a forem, úprava obsahu vzdělávání, pomůcky, hodnocení, příprava na výuku, úprava prostředí, práce s třídním kolektivem,...)
4. Stupně podpůrných opatření
5. Povinnosti pedagogických pracovníků v implementaci vyrovnávacích a podpůrných opatření
6. Tvorba IVP a PLPP
7. Žák s potřebou podpory z důvodu zdravotního stavu
8. Žák s narušenou komunikační schopností
9. Žák se specifickou poruchou učení, pozornosti a chování, žák s PAS
10. Žák z odlišných kulturních a životních podmínek, s odlišným mateřským jazykem
11. Žák nadaný či mimořádně nadaný s přidruženými speciálními vzdělávacími potřebami
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Jucovičová, D., Žáčková, H., Budíková, J., Bartošová, B., & Šauerová, A. (2009). Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H.
-
Doporučená:
Zilcher L., Svoboda, Z. (2019). Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha.
-
Doporučená:
Machů, E. (2010). Nadaný žák. Brno.
-
Doporučená:
ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.
-
Doporučená:
ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál.
-
Doporučená:
JUCOVIČOVÁ, D. a ŽÁČKOVÁ, H. (2014). Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál.
-
Doporučená:
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a ŽÁČKOVÁ, Hana. Školní hodnocení a žáci se specifickými poruchami učení a chování. Praha: D + H, 2017. 206 s. ISBN 978-80-87295-25-0..
-
Doporučená:
Pokorná, V. (2010). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Kostelecká Yvona. (2013). Žáci-cizinci v základních školách: fakta, analýzy, diagnostika. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|