|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / KPPL@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
KPPL@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Předplavecká příprava a základy plavání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:
- orientovat se v dané problematice v kontextu RVP PV,
- správně zvolit a využívat metody nácviku základních plaveckých dovedností,
- využít vhodné metodické postupy a prostředky nácviku základních plaveckých dovedností,
- využít vhodné metodické postupy a prostředky nácviku základního plavání, - modifikovat zvolené metody a postupy v kontextu individuálních předpokladů dítěte, - uplatňovat zásadu bezpečnosti při předplavecké přípravě a plavání dětí.
- prakticky realizovat dopomoc unavenému plavci,
- zvládnout skok záchranáře a činnosti při záchraně tonoucího na hladině.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast ve cvičení 70 %
úspěšné předvedení ukázky plaveckých způsobů prsa, znak, kraul
dovednost záchrany tonoucího včetně skoku záchranáře
uplavat 200 m jedním plaveckým způsobem v časovém limitu
seminární práce: vytvoření portfolia z oblasti výuky plavání - výuka základních plaveckých dovedností v předškolním věku
Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru.
|
Obsah
|
Témata
Specifika výuky plavání u dětí.
Didaktické zásady, metody a postupy v předplavecké výchově a výuce plavání dětí.
Legislativa vztahující se k předplavecké výchově a základům plavání, bezpečnost a ochrana zdraví žáka při výuce plavání.
Základní plavecké dovednosti jako předpoklad výuky plavání ? metodika.
Využití pomůcek k motivaci a iniciaci dítěte.
Práce s dítětem s averzí k vodnímu prostředí.
Technika plaveckých způsobů - uzlové body techniky, průpravná cvičení.
Startovní skok.
Technika dopomoci unavenému plavci.
Činnosti při záchraně tonoucího, technika záchrany tonoucího, skok záchranáře. První pomoc.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kiedroňová, E. (1991). Jak se rodí vodníčci. Ostrava: Salvo.
-
Základní:
Čechovská, I., & Miler, T. (2001). Plavání. Praha: Grada.
-
Základní:
GIEHRL, J., HAHN, M. (2006). Plavání. České Budějovice: Kopp.
-
Základní:
Miklánková, L. (2007). Předplavecká příprava dětí předškolního věku a vybrané determinanty její úspěšnosti.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Rozšiřující:
Knobová, P., & Svozil, Z. (1997). Hry a pohybové činnosti ve vodě. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Uplavat 200 m bez známek únavy, bez zastavení a bez pomůcek.
Dobrý zdravotní stav umožňující pohyb ve vodním prostředí |
Získané způsobilosti |
Student chápe význam pohybových činností ve vodním prostředí z hlediska regenerace a relaxace a význam plavání pro zdraví dítěte. Zná a dodržuje pravidla BOZ při výuce plavání v rámci předplaveckého a plaveckého výcviku dětí. Orientuje se v didaktických metodách a postupech vhodných pro předplaveckou výchovu a výuku plavání u dětí. Dokáže aplikovat dovednosti z oblasti záchrany tonoucího a první pomoci, zvládne skok záchranáře z okraje bazénu. Předvede techniku plaveckého způsobu prsa, kraul, znak. |
Vyučovací metody |
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor portfolia studenta
- Seminární práce
|
|
|
|