|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / BZPP@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
BZPP@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Předškolní pedagogika s didaktikou a ZP
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Předškolní pedagogika s didaktikou a základy psychologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
43 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student vykoná ve stanoveném rozsahu státní závěrečnou zkoušku z Předškolní pedagogiky a základy psychologie.
|
Požadavky na studenta
|
Prostřednictvím osobního ústního zkoušení doložení dostatečných odborných znalostí a dovedností vztahujících se ke stanoveným okruhům ke státní závěrečné zkoušce.
|
Obsah
|
1. Předmět pedagogiky předškolního věku, postavení ve struktuře pedagogických disciplín a participujících oborů. 2. Koncepce předškolní výchovy v závislosti na společenských podmínkách. 3. Pojetí dítěte ve výchovných koncepcích. 4. Důsledky transformace předškolní výchovy pro profesionalitu učitele MŠ. 5. Dimenze edukační reality předškolního věku. 6. Institucionalizovaná předškolní výchova a její cílové zaměření výchovně vzdělávacího působení v předškolním věku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KOMENSKÝ, J.A. Informatorium školy mateřské. Praha : SPN, 1952.
-
Základní:
HAVLÍNOVÁ A KOL. Kurikulum podpory zdraví v MŠ. Praha : Portál, 2000.
-
Základní:
ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola a její učitelé v podmínkách společenských změn. Teorie a praxe II.. Olomouc : UP, 2004. ISBN 80-244-1373-6.
-
Základní:
ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola. Teorie a praxe I.. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0945-8.
-
Základní:
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALLA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001.
-
Základní:
Rýdl, K., & Šmelová, E. Vývoj institucí pro předškolní výchovu (1869?2011). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3033-1.
-
Doporučená:
OPRAVILOVÁ, E., GEBRARTOVÁ, V. Jaro v MŠ. Kurikulum předškolní výchovy.. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-210-6.
-
Doporučená:
BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. 1. vyd.. Praha: Portál, 1996.
-
Doporučená:
MCKAY, G. A KOL. STEP: Efektivní výchova krok za krokem. Praha : Portál, 1996.
-
Doporučená:
Šimon půjde do školy. Kurikulum předškolní výchovy. Praha : Portál, 1995.
-
Doporučená:
PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON, 2006. ISBN 80-7254-712-7.
-
Doporučená:
DOSTÁL, A.M., OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
BRIERLEY, J. 7 prvních let života rozhoduje. Praha : Portál, 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Splnění studijních povinností v plném rozsahu daném akreditací příslušného oboru. |
Získané způsobilosti |
Úspěšným složením této státní závěrečné zkoušky studenti splní dílčí část povinností potřebných k absolvování příslušného oboru. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce (statická, dynamická)
- Pracovní činnosti (dílny)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Analýza výkonů studenta
- Didaktický test
- Rozhovor
- Systematické pozorování studenta
- Dotazník
- Anamnestická metoda
- Rozbor portfolia studenta
- Seminární práce
|
|
|
|