|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPE / MKPEU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPE
/
MKPEU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kohezní politika Evropské unie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
18 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Základním cílem tohoto kurzu je napomoci porozumění jedné z nejvýznamnějších politik EU. Vysvětlení jejího vzniku, vývoje, principů. Popis hlavních aktérů a instrumentů, s jejichž pomocí je tato politika realizována. Zaměření jednotlivých strukturálních a kohezních fondů (ERDF, ESF, KF). Příprava ČR na přistoupení k této politice (PHARE, ISPA, SAPARD). Kohezní politika ve finančním období 2000-2006, 2007-2013 a 2014-2020. Vytváření regionálních struktur pro administraci RP v ČR pro období 2004-6 (NRP, RPS, SOP), 2007 - 2013 (NRP, NSRR, OP), 2014-2020 (DoP, OP). Úvod do přípravy projektů financovaných ze zdrojů EU (výběr projektů, projektový cyklus, popis, SWOT analýza, matice logických vazeb, atd.). Elektronická žádost projektu (MS2014+) a hlavní přílohy (studie proveditelnosti, CBA). Případové a modelové studie na procvičení technik, které jsou nutné pro přípravu těchto projektů.
|
Požadavky na studenta
|
Semináře jsou povinné, jakož i četba a další příprava zadaná na každý z nich. Je tolerována jedna absence v semináři. Účast v tomto kursu předpokládá pravidelnou práci s informacemi na oficiálním serveru EU (www.europa.eu.int) a serverech centrálních orgánů ČR (www.eudotace.cz; www.mmr.cz , www.mpsv.cz; www.msmt.cz; atd.). Podmínkou k úspěšnému zakončení kurzu je vypracování modelového projektu v elektronické i tištěné podobě, který splňuje náležitosti pro ERDF nebo ESF.
|
Obsah
|
Tematická struktura kurzu:
- Kohezní politika EU: historický vývoj, hlavní principy, aktéři, reformy a cíle RP, regionální rozvoj
- Strategické dokumenty pro aplikaci kohezní politiky Evropské unie v České republice
- Příprava projektu I: projektový cyklus, SWOT, LFA a logframe
- Příprava projektu II: elektronická žádost: popis projektu, analýza poptávky, personální zajištění projektu, rozpočet projektu
- Příprava projektu III: elektronická žádost: horizontální témata, udržitelnost a dopady projektu
- Příprava projektu IV: finanční analýza projektu: finanční toky, typy nákladů, výpočet kriteriálních ukazatelů, citlivostní analýza, CBA
- Příprava projektu V: administrace a řízení projektu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|