|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / PUM@
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
PUM@
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Programování pro učitele matematiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
39
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s algoritmickým myšlením, které je nezbytné jak pro tvorbu fungujícího programového vybavení, tak pro pochopení obecných principů již hotových profesionálních produktů. Studenti budou řešit řadu drobných problémů z oblasti školské matematiky a seznámí se přitom se základními principy výpočtů hodnot, s nimiž v matematice běžně pracují (odmocniny, e, ?, sinus, kořeny rovnic). Při implementaci bude použit programovací jazyk C nebo Python. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - rozumět základním principům vytváření a implementace algoritmů. To se bude testovat zadáváním úprav na programech, které jsou studentům poskytnuty ke studiu, a tvorbou programů nových, ale typově podobných těm, které jsou studentům - algoritmizovat vybrané problémy související se školskou matematikou - implementovat jednoduchý výpočet ve vybraném programovacím jazyce (C nebo Python).
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Témata: Základní pojmy jsou formální problém, algoritmus a program, počítač, paměť, proměnná, druhy akcí, které se vyskytují v algoritmech při zpracování úlohy na počítači, tj. přiřazení, větvení algoritmu, cyklus), způsoby zápisu algoritmů, programovací jazyky a jejich typy. Hlavní náplní kurzu je pak implementace algoritmů v programovacím jazyce (C nebo Python). Studenti se seznamují s jednoduchými způsoby výpočtu hodnot vybraných elementárních funkcí 9goniometrické funkce, odmocniny, logaritmy), známých konstant (?, e), kořenů rovnic, rozkladů přirozených čísel na prvočísla apod. V ukázkových příkladech je vždy zadán problém, který se má vyřešit, následuje jednoduchá komentovaná implementace a na konci jsou zadány úlohy k vlastnímu řešení. Jedná se často o modifikace daného algoritmu nebo o napsání nového programu, řešícího podobný problém.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LAITOCHOVÁ, J. Algoritmizace [online]. Olomouc: UP, 2013.
-
Základní:
LAITOCHOVÁ, J., HALAS, Z. Algoritmy v C pro učitele matematiky. [CD-ROM]. Olomouc: UP, 2012.
-
Doporučená:
STOWEL, L. Coding for beginners: Using Python. Usborne Books, 2017.
-
Doporučená:
KUKAL, J. Myšlením k algoritmům. Praha: Grada, 1996.
-
Doporučená:
LIBICHER, I., TOEPFER, P. Od problému k algoritmu a programu. Praha: Grada, 1996.
-
Doporučená:
ČASTOVÁ, N., ŠARMANOVÁ, J. Počítače a algoritmizace. Ostrava: VŠB, 1987.
-
Doporučená:
SUMMERFIELD, M. Python 3, výukový kurz. Brno: Computer Press, a.s., 2010.
-
Doporučená:
KADLEC, V. Učíme se programovat v jazyce C. Brno: CP Books, a.s., 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|