|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / PSSOP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
PSSOP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy sociální pedagogiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
24
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
24
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Základy sociální pedagogiky je seznámit studenty s podstatou sociální pedagogiky coby vědy a jejím uplatněním tak, aby na základě odborné literatury získali znalosti o sociální pedagogice jako vědním oboru a vztahu výchovy a prostředí. Tento předmět seznamuje studenty s ukotvením a současným pojetím české i zahraniční sociální pedagogiky. Dále nastiňuje vývoj sociální pedagogiky od jejích kořenů po současnost (včetně legislativního ukotvení pozice absolventa oboru sociální pedagogiky). Orientuje se na typologii prostředí a jeho vztahu k výchově.
|
Požadavky na studenta
|
- úspěšné složení zkoušky a aktivní účast na přednáškách (zkouška bude písemná, minimum pro její složení je 70%)
|
Obsah
|
1. Vymezení sociální pedagogiky coby disciplíny a jejího obsahu, funkce sociální pedagogiky. Vztah sociální pedagogiky k ostatním vědeckým disciplínám, dimenze sociální pedagogiky.
2. Historický vývoj sociální pedagogiky.
3. Sociální pedagogika v 21. století - její stav, oblasti výzkumu, výzvy, úkoly.
4. Stav sociální pedagogiky v zahraničí.
5. Prostředí a výchova - role prostředí ve výchově, typologie prostředí. Specifika lokálního a regionálního prostředí. Prostředí a výchova - charakteristika přirozeného prostředí pro výchovu člověka, výzvy globálního (celosvětového) prostředí v současnosti; charakterizovat dvě stránky prostředí: věcně-prostorovou a sociálně-psychickou. Prostředí výchovných institucí.
6. Sociální pedagogika a prostředí médií. Mediální výchova.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. a kol. (2001). Člověk, prostředí, výchova. K otázkám sociální pedagogiky.. Brno: Paido.
-
Doporučená:
HRONCOVÁ, J.,EMMEROVÁ, I., KRAUS, B. (2007). Dejiny sociálnej pedagogiky.. Banská Bystrica: UMB.
-
Doporučená:
BODDY, J., CAMERON, C. (2008). Introducing pedagogy into the children´s Workforce. London: Routledge and Falmer.
-
Doporučená:
KRAUS, B. (1999). Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
Doporučená:
SOBKOVÁ, P., ÖBRINK HOBZOVÁ, M., POSPÍŠILOVÁ, H. a kol. Sociální pedagogika a její metody. Olomouc: UP, 2015..
-
Doporučená:
Potměšilová, Petra a kol. (2013). Sociální pedagogika v teorii a praxi.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Doporučená:
BODDY, J., CAMERON, C., PETRIE, P. (2005). The professional care Wolker: the social pedagogue in Northern Europe. London: Routledge and Falmer.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají znalosti o sociální pedagogice coby vědním oboru nutné pro jejich praxi při práci s dětmi a mládeží. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|