|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / PPXS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
PPXS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektování a management PP - praxe 1B
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[TYD/SEM]
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praxe je individuální a je zaměřena na účinnou pomoc v posilování pozitivních jevů ve společnosti tím, že student bude klást důraz na rozvoj hodnot a obecně etických principů prostřednictvím sociálně -výchovného působení, dále orientovat se v oblasti prevence sociálně -patologických jevů i takto zaměřené intervence. Na základě teoretických znalostí by měl být schopen orientovat se a aktivně zapojovat v aktuálním systému poskytovaných sociálních služeb, prohloubit zkušenost s dalšími cílovými skupinami, zejm. s obsahy a formami práce s nimi. .
|
Požadavky na studenta
|
Student se musí na praxi přihlásit. Podmínky pro přihlášení jsou uvedeny na vzdělávacím portále https://ipraxe.upol.cz/. Student je povinen dodržovat smluvený počet hodin na pracovišti, tj. nejméně 6 hodin denně (tj. 100% docházka). Od studenta se na pracovišti očekává, že bude svědomitě plnit zadané úkoly katedrou, zároveň se od něho očekává, že se bude během praxe zapojovat aktivně do činností zadaných také mentorem. Student je povinen odevzdat první verzi závěrečné práce (dle metodického formuláře) v termínu do dvou týdnů od data ukončení praxe, jejíž uznání je podmínkou k udělení zápočtu. Student po absolvování praxe odevzdá ucelený deník praxe, v němž bude zaznamenána konkrétní činnost vybrané skupiny či jednotlivce a míra studentova podílu na této práci. Student odevzdá také závěrečnou práci podle metodiky praxe. Navíc od studenta bude požadována hlubší sebereflexe k řízení organizace i jeho působení vzhledem k cílové skupině klientů.
Studenti s ISP (po domluvě s mentorem praxe) plní praxi tak jako studenti dálkového studijního programu, podle platné metodiky.
|
Obsah
|
Souvislá praxe bude rozdělena na tři části. První část praxe (zpravidla 10hod.) bude náslechová. Studenti se seznámí se zařízením, pracovníky a s klienty. Po dohodě s vedoucím praxe si vyberou skupinu či jednotlivce, se kterou / se kterým se budou pravidelně setkávat. Během těchto náslechů studenti získají základní povědomí o zvycích skupiny či jednotlivce a způsobu pedagogické práce. Druhá část praxe (zpravidla 30hod. ) bude asistenční. Během této části praxe se studenti zapojí do dění zařízení. Ve třetí části praxe (zpravidla 30hod.) se od studentů očekává, že podle pokynů a pod dohledem vedoucích pracovníků připraví a realizují alespoň 5 mikrovýstupů.
Praxe bude realizována v nízkoprahových zařízeních, občanských sdruženích, zabývajícími se poradenskými aktivitami, v klubech při ZŠ a SŠ, zařízeních pro náhradní rodinnou péči, v neziskových organizacích, poskytujících volnočasové aktivity a různé sociální služby atd.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Reitmayerová, E., & Broumová, V. (2012). Cílená zpětná vazba: metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Chabinová, S., Skoumal, J., & Schwartzhoffová, E. (2007). Marketingová strategie rozvoje Střediska volného času Ivančice.
-
Doporučená:
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Prezentace firmy
(Hennerová, P., & Růžička, E.)
-
Doporučená:
Naar, D., Dvořáková, I., Zerzáňová, L., & Slejšková, E. Průvodce pro projektové vyučování.
-
Doporučená:
Palermová, Z., Skoumal, J., & Dohnal, T. (2010). Strategie rozvoje DDM Český Těšín.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student zpravidla projde nejprve teoretickou průpravou v rámci souboru pedagogických předmětů a v každém případě je právně způsobilý pro práci s dětmi a mládeží (nemá pro tuto činnost zákaz), vč. dospělých. |
Získané způsobilosti |
1) Student si prohloubí znalosti z oblasti metod sociální pedagogiky a jejich aplikaci při práci s různými skupinami klientů v daném zařízení,
2) student se naučí vytvářet, plánovat a organizovat aktivity vhodné pro klienty ve vybraném zařízení,
3) student se naučí rozvíjet hodnoty a obecně etické principy prostřednictvím sociálně-výchovného působení,
4) student získá více zkušeností s dalšími cílovými skupinami.
Způsobilosti získané po absolvování:
- kompetence v oblasti tvorby, plánování a organizování aktivit a projektů vhodných pro různé cílové skupiny sociální pedagogiky
- znalosti systému poskytovaných služeb, legislativního ukotvení zařízení a dovednosti pro používání metod a forem v různých typech zařízení, v nichž se uplatňuje sociální pedagog
- kompetence sebereflexe ve vztahu k cílové skupině
- osobnostní rozvoj studenta
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Grafické a výtvarné činnosti
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|