|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / PPSP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
PPSP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociální pedagogika I.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
53 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu Sociální pedagogika 1 je seznámit studenty s podstatou sociální pedagogiky coby vědy a jejím uplatnění tak, aby na základě odborné literatury a aktivit během hodin získali znalosti o sociální pedagogice jako vědním oboru a vztahu výchovy a prostředí, které jsou nezbytné pro jejich další studium i vychovatelskou praxi, a také aby pochopili důležitost vztahu výchovy a různých typů prostředí v současné společnosti.
|
Požadavky na studenta
|
- Aktivní účast na seminářích (studentovi se tolerují pouze dvě absence, do nich se však započítávají také návštěvy u lékaře, či nemoc. V případě, že student bude na seminářích chybět více než dvakrát, musí si předmět zapsat znovu, neboť nebude připuštěn k zápočtu).
- student se pravidelně připravuje na semináře tak, že čte zadanou četbu, zadaný text má na semináři vždy u sebe, aby do něj mohl popř. nahlédnout. Pokud není připraven, může být ze semináře cvičícím vyloučen (seznam četby bude zadán na první hodině semináře), pokud bude student dvakrát vyloučen z tohoto důvodu ze semináře, nebude připuštěn k zápočtu. Studenti jsou povinni nachystat si prezentaci výše uvedené četby. V případě neodprezentování dané četby nebude student připuštěn k zápočtu.
- úspěšné složení ústní části zkoušky (pohovor na dané téma, témata budou zadána na první hodině semináře, ke zkoušce se student musí připravit ze zadané doporučené literatury), ke zkoušce nelze přistoupit, pokud student nemá splněny všechny povinnosti k udělení zápočtu. Ke zkoušce přistoupí student se seznamem prostudované literatury, v níž bude cizojazyčný odborný zdroj, vše zapsané dle normy. Bez literatury nebude student schopen vykonat zkoušku).
V případě, že má student individuální studijní plán, vypracuje mimo výše uvedené úkoly také esej, téma si zvolí po domluvě s přednášejícím. Termín bude odevzdání zápočtový týden.
|
Obsah
|
Předmět Sociální pedagogika se věnuje ukotvení a současnému pojetí české i zahraniční sociální pedagogiky. Dále nastiňuje vývoj sociální pedagogiky od jejích kořenů po současnost (včetně legislativního ukotvení pozice absolventa oboru sociální pedagogiky). Orientuje se na typologii prostředí a jeho vztahu k výchově. Zároveň se zabývá přirozenými prostředími pro výchovu jedince, klade však také důraz na výzkumy a pojetí hodnot a roli masmédií v dnešní společnosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
NEŠPOROVÁ, O. (2005). Harmonizace rodiny a zaměstnání. Praha.
-
Doporučená:
KLAPILOVÁ, S. (1996). Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: UP.
-
Doporučená:
Jirák, Jan, Wolák, Radim, ed. (2007). Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis.
-
Doporučená:
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. (2001). Prostředí, člověk, výchova. Brno.
-
Doporučená:
MOŽNÝ, I. (2008). Rodina a společnost. Praha.
-
Doporučená:
SOBKOVÁ, P., ÖBRINK HOBZOVÁ , M., POSPÍŠILOVÁ, H. a kol. (2016). Sociální pedagogika a její metody.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Doporučená:
PELIKÁN, J. (1995). Výchova jako teoretický problém.. Ostrava.
-
Doporučená:
Mičienka, Marek, Jirák, Jan. (2007). Základy mediální výchovy. Praha: Portál.
-
Doporučená:
KRAUS, B. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají znalosti o sociální pedagogice coby vědním oboru a vztahu výchovy a prostředí, které jsou nezbytné pro jejich další studium i praxi. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemný test
|
|
|
|