|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / PPMCE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
PPMCE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Multicultural Education
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Na základě tohoto předmětu budou studenti schopni definovat základní koncepty multikulturní výchovy. Cílem je naučit je rozumět situaci migrantů a příslušníků minorit v České republice i ve světě a také s různými skupinami kreativně pracovat tak, aby podpořili interkulturní vzdělávání dětí a mládeže v jednotlivých zařízeních.
Na základě studijních materiálů a článků budou schopni diagnostikovat situaci, v jaké prostředí příslušníci etnika, jiného náboženství atd. žijí, pochopit jejich pocity a kreativně s nimi pracovat na poli multikulturní výchovy.
|
Požadavky na studenta
|
- Aktivní účast na seminářích (tolerují se dvě absence)
- esej nebo prezentace na zvolené téma z oblasti multikulturní výchovy/prezentace na zvolené téma z oblasti multikulturní výchovy.
Jde o následující úkol:
Vaším úkolem je najít aktivity, jako je film nebo kniha/metodika, které lze využít v multikulturní výchově. Měli byste:
1. Vysvětlit vhodnost vybraného zdroje pro multikulturní výchovu:
- Diskutujte o tom, jak vybraný film nebo zdrojová kniha zahrnuje různé perspektivy, kulturní témata nebo relevantní obsah, který je v souladu s cíli multikulturní výchovy.
2. Definujte skupinu žáků/studentů, kteří s ním mohou pracovat:
- Určete cílovou skupinu nebo skupinu žáků, pro kterou je vybraná aktivita nejvhodnější. Zvažte faktory, jako je věk, kulturní zázemí nebo úroveň vzdělání.
3. Zamyslete se nad cíli těchto aktivit:
- Formulujte vzdělávací cíle a výsledky, které se od realizace zvolené aktivity očekávají. Diskutujte o tom, jak přispívá k podpoře kulturního povědomí, porozumění a uznání mezi studenty.
4. Popište/představte možná rizika a způsob jejich řešení:
- Uvědomte si potenciální problémy nebo rizika spojená se zvolenou činností, jako jsou otázky kulturní citlivosti nebo nesprávné interpretace. Navrhněte strategie, jak tato rizika zmírnit a zajistit tak pozitivní a inkluzivní výuku.
Nezapomeňte každou odpověď je nutné přizpůsobit konkrétnímu vybranému filmu nebo učebnici a uvést konkrétní příklady a podrobnosti na podporu své analýzy.
V případě ISP student za náhradu docházky pošle přednášejícímu do smluveného termínu seznam zdrojů aktivit pro děti a mládež z oblasti multikulturní výchovy v angličtině.
K uzavření předmětu musí také splnit výše uvedený závěrečný úkol.
|
Obsah
|
Hlavními tématy jsou:
1. Výchova v multikulturní společnosti jako aktuální téma.
2. Situace národnostních menšin v České republice a jejich sociální vyloučení.
3. Migrace a (i)migranti v České republice + EU.
4. Uprchlíci a azylanti na území České republiky + EU.
5. Multikulturní výchova na školách a v různých zařízeních.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Banks, J.A. (2016). Cultural diversity and education: foundations, curriculum, and teaching. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group.
-
Doporučená:
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. a kol. Člověk, prostředí, výchova. K otázkám sociální pedagogiky.. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
-
Doporučená:
& Jedlička, R. (2004). Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis.
-
Doporučená:
PINTO, D. (2002). Intercultural communication: a three-step method for dealing with differences. Leuven; Apeldoorn: Garant.
-
Doporučená:
KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: UP, 1996.
-
Doporučená:
BORKERT, M., BOSWICK, W., HECKMANN, F. aj. (2007). Local integration policies for migrants in Europe. Luxembourg.
-
Doporučená:
Šišková, T. Menšiny a migranti v ČR. Praha, 2001.
-
Doporučená:
& Drbohlav, D. (2010). Migrace a (i)migranti v Česku: kdo jsme, odkud přicházíme, kam jdeme?. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON).
-
Doporučená:
SOUTO-MANNING, M. (2013). Multicultural teaching in the early childhood clasroom: approaches, strategies, and tools, preschool-2nd grade. New York; London : Teachers College Columbia University.
-
Doporučená:
Průcha, J. (2006). Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. V Praze: Triton.
-
Doporučená:
Miovský, M., Skácelová, L., Zapletalová, J., Novák, P. (Eds.) (2010). Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Univerzita Karlova v Praze & Togga.
-
Doporučená:
Navrátil, P. (2003). Romové v české společnosti. Praha: Portál.
-
Doporučená:
DE MELÉNDEZ, W. R., BECK, V. (2013). Teaching Young Children i Multicultural Classrooms: issues, concepts, and strategies. Belmont, Calif.: Wadsworth Cengage Learning.
-
Doporučená:
Šišková, T. et al. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou nutné. |
Získané způsobilosti |
Studující budou schopni definovat základní pojmy multikulturní výchovy a rozumět jim. Dále budou schopni porozumět situaci migrantů a příslušníků menšin u nás a ve světě a tvořivě s těmito informacemi pracovat k podpoře interkulturního vzdělávání (výchovy) děti a mládeže ve své praxi. Na základě filmů a autentických článků budou umět zhodnotit životní situaci příslušníků jiného etnika, náboženství apod., posoudit svoje pocity, vztah k tomuto problému a tvořivě s tím pracovat při další práci sociálního pedagoga.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Esej
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|