|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / PPISP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
PPISP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Intervence v sociální pedagogice
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
- znalosti a dovednosti v oblasti zásad intervence
- znalosti v oblasti metod a forem práce s různými cílovými skupinami v rámci intervence (funkční a nefunkční metody intervence)
- znalosti a dovednosti pro tvorbu a plánování individuálních i skupinových intervenčních programů pro různé cílové skupiny sociální pedagogiky
- znalosti a dovednosti evaluace intervenčních programů
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace a skupinová diskuse - na základě teoretického rámce zdůvodnění vybraného intervenčního programu + písemný test. Studenti s ISP vypracují seminární práci v podobě intervenčního programu.
|
Obsah
|
Intervence je jednou ze zásadních metod, kterou využívá sociální pedagog při výkonu své profese. Jedná se o plánovanou a uvědomělou aktivitu, jejímž cílem je efektivní změna jednání daného jedince. Pro naplánování takovéto aktivity musí mít sociální pedagog potřebné kompetence: dovednost porozumět podstatě problému a na základě tohoto porozumění být schopen využít vhodné metody a postupy, které povedou k žádoucí změně.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PhDr. et Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. et Mgr. Bianka Hudcová, Ph.D. (70%),
doc. PhDr. et Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D. (30%),
-
Vede seminář:
Mgr. et Mgr. Bianka Hudcová, Ph.D. (70%),
doc. PhDr. et Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D. (30%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Gulová, L. Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence.
-
Doporučená:
Kast, V. Krize a tvořivý přístup k ní.
-
Doporučená:
Vodáčková, D. Krizová intervence. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-342-0.
-
Doporučená:
Boďová, V. Hutyrová, M. Růžička, M. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování.
-
Doporučená:
de Melandéz, W., Beck, V. Teaching Young Children in Multicultural Classrooms.
-
Doporučená:
Halama, M. Využití prvků z krizové intervence v práci učitele.
-
Doporučená:
Cameron, C. Moss, P. Working with Children and Young People.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou stanoveny. |
Získané způsobilosti |
- prohloubení znalostí o principech a fungování intervence
- rozšíření teoretických poznatků pro praxi sociálního pedagoga
- kompetence k tvorbě, plánování a organizaci intervenčních programů pro různé cílové skupiny sociální pedagogiky
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemný test
|
|
|
|