|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KVPPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KVPPS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická psychologie
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/SEM]
Seminář
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je:
- seznámit studenty s vědním oborem pedagogická psychologie a s jeho začleněním do systému psychologických věd
- teoreticky poukázat na základní aspekt pedagogického procesu z pohledu psychologie (kognitivní procesy, učení, osobnost žáka a učitele, hodnocení výkonu žáka, motivace, odměny, tresty, tvořivost, kooperace, emoce, sociální klima školy a třídy)
- vést studenty k zamyšlení nad aktuálním stavem školství, školního prostředí a psychologických aspektů pedagogického procesu
- vést studenty k praktické aplikaci získaných teoretických znalostí
Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na výuce. Úspěšné absolvování písemného testu (minim. 70%). Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf)
|
Obsah
|
1. Pedagogická psychologie a její postavení v systému psychologických věd
2. Kognitivní procesy a zpracovávání informací
3. Žák a učení
4. Žák a učitel v pedagogických situacích
5. Hodnocení výkonu žáka
6. Motivace
7. Tvořivost
8. Emoce
9. Kooperace
10. Sociální klima školy a třídy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Slavin, R. E. (2012). Educational psychology: theory and practice. Boston, Mass: Pearson.
-
Doporučená:
Lukas, E. S., & Balcar, K. (1997). Logoterapie ve výchově. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Miller, M. D., Linn, R. L., & Gronlund, N. E. (2013). Measurement and assessment in teaching. Boston, Mass: Pearson.
-
Doporučená:
Dařílek, P., & Kusák, P. (2001). Pedagogická psychologie. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
-
Doporučená:
Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., Nolen-Hoeksema, S., Herman, E., Petržela, M., & Brejlová, D. (2003). Psychologie. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Heidbrink, H., & Müller, O. (1997). Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Child, D. (2004). Psychology and the teacher. London: Continuum.
-
Doporučená:
Krejčířová, D., & Langmeier, J. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady. |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni se orientovat v nejdůležitějších teoriích a tématech pedagogické psychologie (učitelská profese, motivace, potřeby žáků, hodnocení, individuální zvláštnosti učení, kognitivní učební styly ...). Získané poznatky budou studenti aplikovat do praxe. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|