|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KPSZK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KPSZK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociální pedagogika v zahr. kontextu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Sociální pedagogika v zahraničním kontextu / Srovnávací pedagogika
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je získat:
- znalosti specifik vývoje a současného pojetí sociální pedagogiky nejen v České republice, ale také v dalších zemích
- znalosti společných znaků sociální pedagogiky a porozumění jim napříč různými zeměmi
- dovednost komparovat pojetí sociální pedagogiky v různých zemích s vývojem v České republice
- znalosti projektů, jež byly úspěšně v praxi realizovány pro cílovou skupinu sociální pedagogiky v zahraničí
|
Požadavky na studenta
|
V rámci diskuze u zápočtu bude student umět charakterizovat specifika sociální pedagogiky pro vybranou zemi a srovnat její vývoj se sociální pedagogikou v ČR, dá rovněž příklad úspěšných projektů, jež byly v této zemi realizovány v oblasti sociální pedagogiky.
|
Obsah
|
Student po absolvování toho předmětu bude moci navázat na znalosti historie vývoje sociální pedagogiky i současného pojetí tím, že si osvojí znalosti o nejaktuálnějším vývoji této disciplíny v Německu, Polsku, ale také Švédsku, Dánsku i Francii aj. Zároveň získá povědomí o specifikách práce s cílovými skupinami sociální pedagogiky ve výše uvedených zemích a úspěšných projektech, jež byly realizovány.
Témata:
1. Problém vymezení sociální pedagogiky v evropském kontextu.
2. Vývoj a současný stav sociální pedagogiky v německy mluvících zemích (v Německu a Rakousku).
3. Vývoj a současný stav sociální pedagogiky v Polsku.
4. Vývoj a současný stav sociální pedagogiky na Slovensku.
5. Vývoj a současný stav sociální pedagogiky v anglofonních zemích (zaměřeno především na Anglii a Skotsko).
6. Vývoj a současný stav sociální pedagogiky ve Skandinávii (včetně Finska).
7. Vývoj a současný stav sociální pedagogiky ve Španělsku a v Latinské Americe.
8. Současný vývoj sociální pedagogiky ve Francii.
9. Sociální pedagogika jako nástro k řešení různých situací v důsledku globalizace - příklady úspěšných projektů a přístupů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Student je povinen pracovat se studijní oporou/students are obliged to work with the texts in LMS Edis.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Storo, J. Practical Social Pedagogy: Theories, values and tools for working with children and young people.
-
Doporučená:
Cohen, L., Chavez, V., Chehimi, S. Prevention is Primary: Strategies for Community Well Beeing.
-
Doporučená:
Kornbeck, J., Rosenddal Jensen, N. Social Pedagogy for the Entire I.
-
Doporučená:
Kornbeck, J., Rosenddal Jensen, N. Social Pedagogy for the Entire II.
-
Doporučená:
SOBKOVÁ, P., ÖBRINK HOBZOVÁ , M., POSPÍŠILOVÁ, H. a kol. (2016). Sociální pedagogika a její metody.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Doporučená:
de Melandéz, W., Beck, V. Teaching Young Children in Multicultural Classrooms.
-
Doporučená:
Cameron, C. Moss, P. Working with Children and Young People.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou stanoveny. |
Získané způsobilosti |
Student:
- bude mít prohloubené znalosti o sociální pedagogice, její teorii i praxi v zahraničí
- si rozšíří teoretické poznatky pro praxi sociálního pedagoga
- bude umět srovnat stav a vývoj sociální pedagogiky v dalších (především evropských) zemích s vývojem a stavem sociální pedagogiky v České republice.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|