|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KPSP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KPSP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociální pedagogika I.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu Sociální pedagogika 1 je seznámit studenty s podstatou sociální pedagogiky coby vědy a jejím uplatnění tak, aby na základě odborné literatury a aktivit během hodin získali znalosti o sociální pedagogice jako vědním oboru a vztahu výchovy a prostředí, které jsou nezbytné pro jejich další studium i vychovatelskou praxi, a také aby pochopili důležitost vztahu výchovy a různých typů prostředí v současné společnosti.
|
Požadavky na studenta
|
- Aktivní účast na seminářích (student se zapojuje do diskuze, je přítomen na tutoriálu).
- alespoň 70% úspěšnost na zkouškovém testu.
Pozor - předmět bude částečně probíhat hybridně. Co to znamená?
Celkem 4 přednášky (dvakrát po dvou hodinách délky 45 minut) se budou konat ve všední den: v době od 12:20 do 13:55. Jde o data: 13. a 20. 2. 2024.
Buď se jich můžete účastnit prezenčně, nebo online na odkazu ZOOM: https://cesnet.zoom.us/j/94327575778
Všechny 4 hodiny budou však nahrány a vyvěšeny v opoře v MOODLu. Poslechnout si je tedy můžete i zpětně.
Upozorňuji, že se Vás jako studentů kombinované formy týkají pouze přednášky 13. 2. 2024 a 20. 2. 2024.
Na prezenční výuce se uvidíme v sobotu 9. 3. 2024.
|
Obsah
|
Předmět Sociální pedagogika se věnuje ukotvení a současnému pojetí české i zahraniční sociální pedagogiky. Dále nastiňuje vývoj sociální pedagogiky od jejích kořenů po současnost (včetně legislativního ukotvení pozice absolventa oboru sociální pedagogiky). Orientuje se na typologii prostředí a jeho vztahu k výchově. Zároveň se zabývá přirozenými prostředími pro výchovu jedince, klade však také důraz na výzkumy a pojetí hodnot a roli masmédií v dnešní společnosti. Věnuje se také rodině a vrstevnické skupině. Také přináší vhled do sociální pedagogiky v zahraničí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
NEŠPOROVÁ, O. (2005). Harmonizace rodiny a zaměstnání. Praha.
-
Doporučená:
KLAPILOVÁ, S. (1996). Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: UP.
-
Doporučená:
Jirák, Jan, Wolák, Radim, ed. (2007). Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis.
-
Doporučená:
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. (2001). Prostředí, člověk, výchova. Brno.
-
Doporučená:
MOŽNÝ, I. (2008). Rodina a společnost. Praha.
-
Doporučená:
SOBKOVÁ, P., ÖBRINK HOBZOVÁ , M., POSPÍŠILOVÁ, H. a kol. (2016). Sociální pedagogika a její metody.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Doporučená:
PELIKÁN, J. (1995). Výchova jako teoretický problém.. Ostrava.
-
Doporučená:
Mičienka, Marek, Jirák, Jan. (2007). Základy mediální výchovy. Praha: Portál.
-
Doporučená:
KRAUS, B. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají znalosti o sociální pedagogice coby vědním oboru a vztahu výchovy a prostředí, které jsou nezbytné pro jejich další studium i praxi. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemný test
|
|
|
|