|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KPPS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KPPS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výchova ve volném čase KS - praxe 1B
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
1
[TYD/SEM]
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
1
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Souvislá praxe je individuální a je zaměřena na osvojení základních dovedností v instituci, která se profiluje na výchov dětí a mládeže, vč. dospělých v oblasti volného času.
|
Požadavky na studenta
|
Student se musí na praxi přihlásit. Podmínky pro přihlášení jsou uvedeny na vzdělávacím portále https://ipraxe.upol.cz/. Student je povinen dodržovat smluvený počet hodin na pracovišti, tj. nejméně 6 hodin denně (tj. 100% docházka). Od studenta se na pracovišti očekává, že bude svědomitě plnit zadané úkoly katedrou, zároveň se od něho očekává, že se bude během praxe zapojovat aktivně do činností zadaných také mentorem. Student je povinen odevzdat první verzi závěrečné práce (dle metodického formuláře) v termínu do dvou týdnů od data ukončení praxe, jejíž uznání je podmínkou k udělení zápočtu.
Studenti s ISP (po domluvě s mentorem praxe) plní praxi tak jako studenti dálkového studijního programu, podle platné metodiky.
|
Obsah
|
Praxe bude realizována v organizaci, která se profiluje na výchovu dětí a mládeže, příp. pomoci dospělým v oblasti volného času. Je převážně observanční. Od studujících se očekává, že budou podle pokynů a pod dohledem mentora připravovat a organizovat zájmové činnosti (nebo jejich části).
V průběhu praxe budou studenti na základě metodiky pro praxi vytvářet portfolio organizace a ucelený deník své práce, ve kterém prokažou, že připravili a realizovali určený počet praktických činností. Součástí práce z praxe bude podrobná sebereflexe, která bude obsahovat zhodnocení individuální práce a naplnění cílů praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Dvořáková, H., Volfová, M., & Volfová, H. (2012). Hravé cvičení: [náměty na pohybové aktivity pro děti předškolního věku. Praha: Raabe.
-
Doporučená:
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Doporučená:
BLAHUTKOVÁ, M., KLENKOVÁ, J., ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student projde nejprve teoretickou průpravou v rámci souboru pedagogických předmětů a v každém případě je právně způsobilý pro práci s dětmi a mládeží (nemá pro tuto činnost zákaz), vč. dospělých. |
Získané způsobilosti |
Student se učí komunikaci s cílovou skupinou.
Student asistuje při vedení vybraných aktivit.
Student se učí plánovat, připravovst a realizovat aktivity. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Rozbor portfolia studenta
- Seminární práce
|
|
|
|