|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKV / KPPEP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKV
/
KPPEP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ped. psych. a její využití v soc. ped.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Pedagogická psychologie a její využití v sociální pedagogice
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
35 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
8
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Pedagogická psychologie a její využití v sociální pedagogice navazuje na předmět Pedagogická psychologie vyučovaný v bakalářském stupni studia. Zaměřuje se na praktické využití konceptů pedagogické psychologie v oblasti sociální pedagogiky. Mezi klíčová témata předmětu patří využití principů pedagogické psychologie v rámci vzdělávání různých skupin obyvatelstva (např. zdravé děti, děti s komplexními potřebami, dospělí, senioři), tvorby a realizace preventivních programů, zážitkových programů a dalších oblastech působení sociálního pedagoga.
|
Požadavky na studenta
|
V průběhu studia musí studující splnit 5 krátkých a 1 dlouhý úkol (seminární práci). Krátké úkoly mají prověřovat průběžné studium požadované literatury a zaměřují se zejména na poznatky obsažené v povinné literatuře. Dlouhým úkolem bude seminární práce o rozsahu 5 stran na zadané téma z okruhu pedagogické psychologie (témata budou vyhlašována a každoročně obměňována).
|
Obsah
|
- využití principů pedagogické psychologie v rámci vzdělávání různých skupin obyvatelstva (např. zdravé děti, děti s komplexními potřebami, dospělí, senioři)
- tvorba a realizace preventivních programů, zážitkových programů a dalších oblastí působení sociálního pedagoga
- psychologické aspekty problematiky nadaného a handicapovaného dítěte
- šikana
- role učitele a školní třídy
- klima školy
- další často se vyskytující fenomény v běžné pedagogické praxi
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MUDRÁK, J. (2015). Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada.
-
Doporučená:
HŘÍBKOVÁ, L. (2009). Nadání a nadaní: Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi.. Praha: Grada.
-
Doporučená:
DAŘÍLEK, P., KUSÁK, P. (2001). Pedagogická psychologie. Část A + B. 2. vyd.. Olomouc: VUP.
-
Doporučená:
LOKŠA, J., LOKŠOVÁ, I. (1999). Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole: Teoretická východiska a praktické postupy, hry a cvičení.. Praha: Portál.
-
Doporučená:
SVOBODA, M. (ed.), KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.
-
Doporučená:
PIAGET, J. (1999). Psychologie inteligence. 2. vyd.. Praha: Portál.
-
Doporučená:
ČÁP, J., MAREŠ, J. (2001). Psychologie pro učitele. 1. vyd.. Praha: Portál.
-
Doporučená:
FONTANA, D. (2014). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
-
Doporučená:
CHILD, D. (2004). Psychology and the Teacher. 7. vyd.. New York: Continuum.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady. |
Získané způsobilosti |
Studenti budou schopni se orientovat v nejdůležitějších teoriích a tématech pedagogické psychologie (šikana, role učitele a školní třídy, klima školy, tvorba a realizace preventivních programů, zážitkových programů...). Získané poznatky budou studenti aplikovat do praxe.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|