|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / PSSPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
PSSPR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociální práce s rodinou
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/SEM]
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
4
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se základními teoretickými východisky sociální práce s rodinami. Pozornost bude dále zaměřena na aktuální otázky, inovace a metody v oblasti sociální práce s rodinou, zejména v systému péče o ohrožené dítě. Dalším cílem kurzu je zaměřit pozornost na výkon sociální práce s rodinou v kontextu sociálně právní ochrany dětí. Zvláštní pozornost bude věnována problematice vyhodnocování životní situace dítěte a individuálního plánování.
|
Požadavky na studenta
|
ukončení předmětu: ústní zkouška
|
Obsah
|
viz MOODLE
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. MUDr. Jozef Hašto, Ph.D. ,
-
Přednášející:
prof. MUDr. Jozef Hašto, Ph.D. (30%),
Mgr. Nataša Matulayová, PhD. (70%),
-
Vede seminář:
prof. MUDr. Jozef Hašto, Ph.D. (30%),
Mgr. Nataša Matulayová, PhD. (70%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MATOUŠEK, O. a kol. Děti a rodiče v rozvodu. Praha Portál, 2015.
-
Doporučená:
MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny v kontextu plánování péče.. Praha Portál, 2010.
-
Doporučená:
PAZLAROVÁ, H. (ed.). Pěstounská péče. Praha Portál, 2016.
-
Doporučená:
MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H. a kol. Podpora rodiny. Praha. Praha Portál, 2014.
-
Doporučená:
BERG, K. I. Posílení rodiny. Základy krátké terapie zaměřené na řešení.. Praha Portál, 2013.
-
Doporučená:
BECHYŇOVÁ, V. Případové konference. Praha Portál, 2012.
-
Doporučená:
NAVRÁTIL, P. a kol. Reflexivní posouzení v sociální práci s rodinami.. Brno, 2014.
-
Doporučená:
MINUCHIN, S. Rodina a rodinná terapie.. Praha Portál, 2013.
-
Doporučená:
GJURIČOVÁ, Š., KUBIČKA, J. Rodinná terapie. Systemické a narativní přístupy. Praha Grada, 2003.
-
Doporučená:
BECHYŇOVÁ, V. a KONVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny. Praha Portál, 2011.
-
Doporučená:
PTÁČEK, R., PEMOVÁ, T. Sociálně-právní ochrana dětí pro praxi.. Praha Grada, 2012.
-
Doporučená:
MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H. Státní orgány sociálně-právní ochrany dětí.. Praha: Karolinum, 2016.
-
Doporučená:
SATIR, V., BALDWIN, M. Terapie rodiny. Krok za krokem podle V. Satir.. Praha Portál, 2012.
-
Doporučená:
BOWLBY, J. Vazba: teorie kvality raných vztahů mezi matkou a dítětem.. Praha Portál, 2010.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude vědět:
- vymezit sociální práci s rodinou
- objasnit specifika sociálně-právní ochrany dětí v ČR
- objasnit role a výkon sociálního pracovníka
- pojmenovat trendy rozvoje sociální práce s rodinou v ČR
- objasnit možnosti aplikace teorií rodiny a rodinné terapie v sociální práci s rodinou
Student bude umět:
- aplikovat vybrané techniky rodinné terapie v sociální práci s rodinou
- aplikovat v praxi vybrané inovativní metody a přístupy v sociální práci s rodinou.
|
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|