|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / PSCOD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
PSCOD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Community Development
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
30
[HOD/TYD]
Seminář
9
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
6 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
39
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Students will be introduced to community development as a concept. They will learn about the community development process, community mobilization and innovative approaches in community development activities.
|
Požadavky na studenta
|
During the course, students will:
- attend 9h of seminars and
- work on learning assignments (30h) which will be discussed and checked by the teacher during the seminars.
Active participation during the seminars is important.
The grade for this course will be determined by submission of this assignment:
Compose a comprehensive profile of your home region using the asset-based community development (ABCD) approach. Your profile should focus on identifying and describing the region's assets across various domainsphysical, economic, social, cultural, human, and political. Emphasize how these assets provide a foundation for current strengths and future growth opportunities.
Structure:
Introduction
Physical assets
Economic assets
Social and cultural assets
Human and skill assets
Political and governance assets
Conclusion
Page Limit: Your submission should not exceed 3 pages, ensuring conciseness and relevance in your analysis.
Formatting Guidelines:
Use standard margins (1 inch) and a readable font (Times New Roman, 12pt).
Use 1.5-line spacing for the body of your text and provide clear headings for each section.
Include any relevant images, graphs, or tables within the 3-page limit.
Cite sources in APA format where necessary.
Submission deadline: 10 June, 2024
Please ensure your report is clear, well-organized, and within the page limit. This will test your ability to communicate effectively and efficiently, a valuable skill in community development work.
|
Obsah
|
Community development is a process where community members are supported to identify and take collective action on issues which are essential to them. Community development practitioners seek to empower individuals and groups with the skills they need to effect change within their communities. They support community members through the provision of information needed to identify issues and plan actions. This could include sharing information on local data, best practice around particular identified issues, and relevant programs and resources that are available. Community development practitioners also connect with and build local networks and local leaders, undertake community engagement and plan, deliver and evaluate projects and programs. Community development practice has a focus on facilitation, education and representational and resourcing skills.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Swanepoel, H., de Beer, F. Community development : breaking the cycle of poverty. Lansdowne. 2011.
-
Doporučená:
Ife, Jim. (2016). Community development in an uncertain world : vision, analysis and practice. Port Melbourne, Australia : Cambridge University Press.
-
Doporučená:
Craig, G., Popple, K., Shaw, M. Community development in theory and practice : an international Reader. Nottingham : Spokesman. 2008.
-
Doporučená:
Westoby, Peter. Does community development work?. Warwickshire : Practical Action Publishing. 2020.
-
Doporučená:
Hoekstra, Rutger. Replacing GDP by 2030 : towards a common language for the well-being and sustainability community. Cambridge ; New York, NY ; Port Melbourne ; New Delhi ; Singapore : Cambridge University Press. 2019.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student needs to be familiar with the fundamentals and principles of community development and be fluent in English.
Optional: Experience in community development/community engagement (volunteering) |
Získané způsobilosti |
Upon completion of the course, students will:
- understand the concept of community development incl. the principles of community development,
- get familiar with participatory methods, tools and techniques in community development,
- develop their competence in civic engagement, global learning, and problem-solving. |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|